Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

sâmbătă, 23 ianuarie 2010

LIBERALISMUL



Cel mai potrivit sistem social-politic este liberalismul. Pentru ca asigura elita conducatoare,triumful personalitatii,triumful elitei conducatoare,nu-i asa,si nu deranjeaza cu nimic mersul dogmatic al lumii crestine.In climatul creat de liberali se poate respira spiritual si se poate progresa material,valorile miscandu-se nederanjate de nimeni.

Liberalismul te duce cum te duce trenul la destinatie.Liberalismul favorizeaza corpul social:te instaleaza in sistem si n-ai incotro…

E un fenomen istoric,dar puncteaza timpul si spatial istoric cu constantele lui deosebit de utile.Liberalismul ofera constantele in timp si in spatiu ale ordinii umane cu toate ca a aparut istoric.Asa cum crestinismul a aparut istoric;dar a punctat cu eternitatea timpul si spatial.

Singurul sistem suportabil ,fiindca e compatibil cu demnitatea si libertatea umana,este liberalismul englez.Liberalismul instituie concurenta ca o competitie de valori,si nu confiscarea umana.

El are un singur defect:prin competitia dura care se aplica in liberalism,nu poate fi evitata aparitia deseurilor sociale,adica a neajutoratilor.

Orice sistem social ramane pana la urma un joc deschis,neterminat.Nu s-a gasit formula de echilibru intre individ si societate care sa n-aiba nici un rest.



(“322 de vorbe memorabile ale lui PETRE TUTEA”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete