Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 24 februarie 2010

Intelepciunea


Intelepciunea leaga cerul de pamant si dezleaga binele de rau,oferind vietii soarele iubirii ce poate lumina fara-ncetare pe oricine.

Daruind nadejde si randuind legi ale firii,Intelepciunea este o comoara de nepretuit.Cu Ea ,viata e Lumina. Fara Ea , totul este o noapte fara de inceput si sfarsit.

Cine gusta din fructul Intelepciunii,are viata pazita.Acela gaseste fericirea in maruntisurile vietii,in bucuria de a darui.

Bunatatea si adevarul deschid portile inimii,poftind Intelepciunea sa-i treaca pragul.

Desi a fost asezata de vesnicie inainte de orice inceput,Intelepciunea o descoperim fiecare,dupa puterea noastra sufleteasca,in unul din anotimpurile vietii,iar altii sunt orfani de ea , inca de la nastere.Speranta e un prieten al ei,insa Nadejdea este cel mai bun .

Frica de Dumnezeu este scoala Intelepciunii,iar viata ,cu suisurile si coborasurile ei,este proba vie a existentei sau a mortii sale.

Intelepciunea are o familie de vita nobila,de spita domneasca,randuita sa poarte mesajul iubirii de la un capat la celalalt al pamantului,scotandu-l din ratacire pe fiecare semen,chiar daca nu-l cunoaste,facandu-i cunostinta cu tot neamul ei.Rudeniile sale de sange ,unite in cuget si simtiri,sunt dreptatea ,prudenta,increderea,smerenia,chibzuinta,blandetea,stapanirea de sine si milostivirea si toate suratele Binelui.Mama ei este Credinta,iar fiul ei este Mantuirea.

Cine se intalneste cu Intelepciunea, ii devine frate de cruce si singura umbra luminoasa.

In Inimioara,pe taramul Valcelei Lupilor,nu exista timp desprins de vesnicie,credinta strabuna a celor ce au sfiintit aceste locuri cu viata lor,lasand urme pe pamant si o lumina imprumutata de la Cer.


P.S.

Incepand cu ziua de azi,voi posta pe blogul "COMOARA DIN VALCEAUA LUPILOR",capitol cu capitol,romanul la care lucrez de cateva luni,un roman dedicat unui model uman,George Pop de Basesti ,o fresca a satului meu natal ,Basesti,Inimioara -cum l-am denumit aici,pe o intindere temporala de aproape 100 de ani,incepand cu anul 1835,anul nasterii personajului principal.

Postarea de mai sus reprezinta prologul acestui roman.




6 comentarii:

Simina spunea...

Ionel, nu stiu ce s-a petrecut cu blogul meu ca nu mai fuctioneaza editorul de postari.....pot scrie comentarii, dar nu mai pot posta........si asta de azidimineata....adica atunci am vrut sa postez ce pregatisem pentru astazi si n-am putut....daca poti sa ma ajuti, poate ti s-a petrecut si tie....multumesc de ajutor si scuza-ma ca am indraznit...

Ionel Mesaroş spunea...

Acest lucru mi s-a intamplat de cateva ori.
Incearca sa pregatesti postarea ,scriind articolul si salvandu-l,dupa care,cand iti apare eroarea,bifezi casuta "html",apoi ,in dreapta ,selectezi "scrieti",pentru ca in final ,sa dai "salvati" si "postati".
Fenomenul mentionat de tine poate fi cauzat si de segmentul de verificare al ortografiei(trebuie debifat)
Daca nu e niciuna din variantele acestea,te rog sa-mi scrii;intre timp, ma mai interesez!

Simina spunea...

nu e nici una din variantele acestea
nu ma lasa sa scriu decat titlul; in casuta unde ar trebui sa apara postarea sau sa ma lase sa scriu una noua apare doar un cerculet care se invarte incontinuu, ca si cum incarca ceva..dar nu se petrece nimic
multumesc!

Ionel Mesaroş spunea...

Sunt schimbate setarile de la subsolul paginii sau din antet,ori programul de exploatare nu lucreaza normal.Eu folosesc Mozila Firefox si nu am probleme de incarcare.Nu ai pus din greseala pe un alt alfabet?

denisia spunea...

"Frica de Dumnezeu este scoala Intelepciunii," este foarte adevărat... putem să fim deştepţi, învăţaţi,dar înţelepciunea o primim doar de la Dumnezeu.

Ionel Mesaroş spunea...

Multumesc,Denisia,pentru vizita si pentru comentariu!
Cuvintele tale sunt incarcate de intelepciune:"intelepciunea o primim doar de la Dumnezeu".
Iti doresc o zi frumoasa!

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete