Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 30 noiembrie 2011

Decebal


Aveţi curaj nebun să vă-nfruntaţi azi soarta
Şi-n luptă dreaptă să vă-ntreceţi moartea?
Ori laşi, pe veci, rămâneţi în cronici de istorii,
Ca pieritori ai urmei la secoli de istorii?
Eu, Decebalul vostru, vă chem azi îndesate
S-aveţi cununi de laur ori clipe numărate.

Aşa grăit-a dacul, în faţă la cetate,
Când oastea sa puţină, setoasă de dreptate,
Vedea puhoiul cela al armiei romane,
Cuceritorii lumii de aur şi coroane.
Şi-mbărbătată astfel, oştirea sa măruntă
Ca leii din strânsoare, sloboastă-i către luptă.
Minuni de vitejie făcut-au înmiit
În cel puhoi de fală, ce greu i-a biruit.
Niciunul preţ nu pus-a pe viaţa-i trecătoare,
Ştiind că soarta ţării-i la margini de strâmtoare,
Iar vremii ce-o să vină lăsa-vor nemuririi
Exemplu de voinţă, izvor al nepieirii.


Din ceea vâlvătaie, mistuitoare faclă,
Rămasă-i o scânteie, comoară pusă-n raclă,
Cu ea veni-va vremea s-aprindem iară spuza
Altarului măririi, în cuib la Zegetuza.
Şi-atuncea, Decebalul odihna o să-şi cate,
Ştiind că soarta-i crudă făcutu-i-a dreptate.


Vă-ntoarceţi, vremi ucise pe treptele uitării,
Turnaţi în viaţa noastră virtuţi, şi-n faţa ţării
Spălaţi ruşinea care, slinoasă, lipicioasă,
Cuprins-a bărbăţia în vârful ei de coasă.
Că prea e amorţită cea naţie română,
Iar gândul nemurii îmi stă de-acum s-apună.
Prea v-a topit cu sine trădarea de arginţi,
De-aţi întinat coroana menită pentru sfinţi.
Scurmaţi, că nu-i târzie, în vatră stinsa, spuza,
Şi focu-l reaprindeţi din mit, la Zegetuza.


Mircea Dorin Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete