Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

luni, 15 martie 2010

Marturisire


Azi,15 martie,este sarbatoarea maghiarilor de pretutindeni,ocazie cu care le doresc un sincer"La multi ani!"
Desi sunt roman,cu toate ca numele meu parca ar spune altceva,am foarte multi amici maghiari cu care convietuiesc intr-o armonie desavarsita.Niciodata ,limba nu a fost un element generator de disensiuni ,invatand ,zi de zi,o lectie de toleranta.
Poate nu ar fi firesc sa am un asemenea comportament civilizat ,mai ales daca ati fi fost martorul evolutiei numelui meu de la Macelaru la Meszaros, in 1867 ,de la Meszaros la Mesaros ,in 1945.
Istoria,falsa ori adevarata,nu trebuie sa alimenteze sovinismul .La fel,nationalismul unor partide nu trebuie sa se manifeste in sensul dezbinarii comunitatii.
Modelele europene de convietuire si chiar deviza Uniunii Europene,"Unitate in diversitate", ar trebui sa ne calauzeasca in toate demersurile noastre,indiferent de care parte a baricadei ne-am situa.
Nu cred ca in Romania se incalca drepturile minoritatilor nationale.Sunt martor ,in fiecare zi,ca acest lucru nu se intampla.
Ce este extrem de neplacut este ca intr-un stat national,unitar si independent,sa existe romani de nationalitate maghiara care sa nu cunoasca o iota din limba statului in care traiesc.Poate nu va vine sa credeti acest lucru,dar eu cunosc asemenea situatii,fapt pentru care eu,roman fiind,vorbesc cu acestia in maghiara,reamintindu-le ori de cate ori am ocazia ca ar fi bine sa invete si romana.
Refuz sa fac apel la istorie,desi am date verificate despre abuzurile savarsite de maghiari din secolul al IX-lea pana azi.Studiind cu mare atentie istoria secolului al XIX-lea,in special,am ajuns la concluzia ca trebuie sa punem accent pe ceea ce ne uneste,nu pe ceea ce ne dezbina.
In final,tin sa subliniez , ca ma opun categoric regionalizarii tarii,pe criterii etnice;problema invocata de reprezentantii politici ai minoritatii nationale maghiare din Romania,fiind una falsa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete