Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

vineri, 12 martie 2010

ACAD.(DR.)ING.Traian Basescu


Ieri ,asemenea legendarului Arhimede,am exclamat “Evrika”,cand am descoperit Reteta “succesurilor” ,ca s-o citez pe distinsa fiica a ultimului academician roman.

Sper ca Pavel Corut ,cel care a scris “Arta succesului la romani”, sa adauge un capitol nou,in editia urmatoare a acestei ilustre carti,un capitol dedicat carierei de academician si daca nu se va grabi,distinsul scriitor,poate chiar sa fie nevoit sa scrie cateceva si despre savantii de renume mondial, de genul Bercea.

Candva,dupa anii ’90,am avut ocazia sa aflu lucruri foarte interesante despre autenticii savanti si academicieni romani.Pana ieri,am ramas cu impresia ca in spatele titlului de academician,se afla lucrari stiintifice inestimabile.Chiar cunosc un academician satmarean, pe d-l prof.dr.Virgil Enatescu,un reputat psihiatru, ce face parte dintre cele 500 genii ale secolului, o somitate a lumii medicale si culturale;fapt pentru care am un reper exceptional la care sa-i raportez pe vanatorii de titluri stiintifice.

Ieri,am descoperit ca pentru a ajunge academician,nu trebuie sa ai lucrari stiintifice,nu trebuie sa scrii carti,nu trebuie sa citesti prea mult,fiind suficient sa lecturezi in circa 5 ani “Levantul”lui Mircea Cartarescu .Nu trebuie nici sa te documentezi foarte mult,e suficient sa ai niste Servicii care sa te “documenteze” si pasul spre un titlul academic iti este la indemana.Daca speculezi si politic,ajungand “Cineva” in Administratia Publica Centrala sau Locala,pasii spre dezideratul de a te putea impauna cu un titlu ,iti sunt din ce in ce mai putin sovaielnici.

Cred ca nici in visele lui cele mai frumoase,Traian Basescu nu s-a vazut academician,insa o muza ,poate consoarta unui cocos, poate curata lui constiinta ,l-a determinat,cand era doar Primar General, sa ofere Academiei Romane un sediu somptuos,iar acum cand este “Mai-marele”tarii ,cand criza a oprit duduitul economiei,sa- i introduca si pe academicieni in circuitul bugetar;gesturi care nu puteau sa nu aiba un ecou favorabil in sanul elitei Academiei.

De acum inainte,distinsul academician nu va putea fi contestat ca nu intelege litera si spiritul Constitutiei, acest“titlu “acoperind toate lacunele sale ,de orice origine ar fi ele.

De azi,baile de multime ale presedintelui vor fi pigmentate de o inghesuiala de nedescris,fiecare roman- basescian dorind macar sa-l atinga pe" ilustrul academician".

Cred ca afectat de titlu academic al presedintelui este in primul rand “micul “Boc,care ii va fi foarte greu sa se conformeze noii titulaturi a parintelui sau politic;insa marele perdant este,din pacate,acea parte a poporului roman care mai crede in valoare.

Nu mi l-am inchipuit niciodata pe Traian Basescu alaturi de d-l acad.prof.dr.Virgil Enatescu in Aula Academiei Romane,insa ,pentru derapajele de la normalitate,de multe ori m-am gandit ca poate ar fi fost firesc ca ei sa se intalneasca.

8 comentarii:

Adrian Stef spunea...

@Ionel Mesaros

E clar ca locul lui Basescu este langa dr Enatescu.(nu intamplator nu am folosit academician)

Ionel Mesaroş spunea...

Pentru Adrian Stef
Iti multumesc pentru vizita si comentariu!
Si eu nutresc acelasi sentiment.

denisia spunea...

E ciudat... nu mă pricep la a evalua personalităţile zilei... dar ceva a dus la acest rezultat... ce.. nu pot să ştiu...

Ionel Mesaroş spunea...

Pentru Denisia
Si eu am fost surprins de cele intamplate,incat ,cand am amintit de titlul de academician,l-am citat pe presedintele jucator,scriind ,cu ironie,precum acesta a afirmat"academnician",domnia sa dorind parca sa innobileze acest titlu,oferindu-i o demni(tate) aparte.
Reamintesc,ca ieri ,la orele amiezii,la presiunea adevaratilor academicieni,ultimul de pe lista Academiei Romane,a refuzat titlul...
Iti multumesc pentru vizita si-ti doresc o zi frumoasa!

Anonim spunea...

Sunt Emilia Enatescu, consider ca asocierea facuta pe blogul dumneavoastra a tatalui meu si a presedintelui tarii, Traian Basescu este nejustificata. Utilizati numele tatalui meu doar daca el va permite si faceti asocieri doar daca el va permite.Va multumesc pentru intelegere.

Ionel Mesaroş spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ionel Mesaroş spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ionel Mesaroş spunea...

Stimata doamna,nu cred sa fi facut nicio remarca prin care sa impietez in vreun fel imaginea domnului academician Enatescu, dimpotriva , pe domnia sa l-am prezentat ca pe un reper de sine statator,la care am raportat pe "vanatorii "de titluri academice.
Imi cer scuze ,daca am lasat sa se inteleaga altceva!
Nu demult, am postat un articol despre libertatea de exprimare :In acel articol , am mentionat legatura dintre libertate si responsabilitate,fapt pentru care ,cred ca stiu sa fac legatura intre acestea.
Daca v-a deranjat asocierea facuta,imi cer scuze si va promit ca nu voi mai folosi niciodata numele acad.Enatescu,cu toate ca e o pierdere pentru noi satmarenii,domnia sa fiind o adevarata enciclopedie stiintifica si culturala ,fiind o personalitate de frunte a Academiei Romane.

Cu deosebita consideratie,
Ionel Mesaros

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete