Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

vineri, 22 martie 2013

În căutarea sensului pierdut


În istoria fiecărui popor există evenimente cruciale, care inaugurează o noua etapă în evoluția societății.
Trăiesc cu convingerea fermă  că  noi suntem singurii responsabili pentru destinul nostru, ca indivizi sau națiune.
 La noi, evenimentele din Decembrie '89 ar fi  trebuit să  marcheze un moment de cotitură  în istoria României, mult mai mult decât recâștigarea libertății, fiind șanse imense pentru dezvoltarea țării, care, din păcate,  au fost  majoritatea ratate.
În afara libertății la care am visat pe baricade în '89, nimic  nu s-a împlinit. În jurul nostru domnesc stagnarea și deziluzia,  politica mizeră, manipularea și nedreptatea. 
După cum am afirmat și cu diverse ocazii,  ne  lipsește o viziune, un proiect national de salvare și , implicit, o hartă a  viitorului.
Pasivitatea și  resemnarea românilor, au permis clasei politice să-și bată joc de țară. Astăzi, deși suntem în Uniunea Europeană, alături de vecinii noștri, bulgari, suntem tratați într-un mod discriminatoriu, clasa noastră politică urmărindu-și propriile interese și doar declarativ interesul național.
Lipsit de spirit civic, poporul român nu a fost capabil  să tragă la răspundere clasa politică sau să "tempereze" setea ei de înavuțire și de păstrare a privilegiilor. Așa ne-am trezit că ușa spațiului Schengen nu este deschisă și pentru români.Țara noastră a devenit  mediatizată în ultima vreme ca urmare a proliferării scandalurilor politice și economice. Se pare că politicienii noștri au abandonat idealul de păstrare a demnității naționale, scandalul cărnii, a laptelui, a legumelor fiind tratate cu multă superficialitate. În schimb, aleșii neamului vor să reformeze țara, lucru binevenit, dacă  prețul acestui demers nu ar fi plătit de populație, contribuind din plin la sărăcirea în masă a acesteia.   După majorarea taxelor și impozitelor  de la începutul acestui an, după  introducerea timbrului de mediu, a coplății în sistemul medical și în următoarea fază a asigurării medicale suplimentare, a impozitului forfetar, a majorării prețului la energie și de introducere  a altor biruri, pe fondul creșterii prețurilor la toate produsele și la servicii, liberalizarea pieței energiei va contribui decisiv la înrobirea omului de rând, aducându-l  în incapacitate  de a supraviețui, uzurpându-i  și  bruma de demnitate umană ce i-a mai rămas.
Cum să îndrepți o țară , când cetățenii ei se gândesc fiecare la sine și nu la binele comun!?
Suntem liberi, este adevărat, dar  nu am progresat în vreo direcție! Nu suntem fericiți, neavând temeiuri  solide de satisfacție și mândrie națională și nici un mare ideal care să ne mobilizeze. 
Dacă ne dorim un viitor pentru copiii noștri, trebuie să identificăm un ideal  măreț pentru care să ne mobilizăm,  un sens care să ne unească pentru binele României. Lupta împotriva sărăciei ar trebui să fie numitorul nostru comun, liantul care să ne unească, idealul pentru care să luptăm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete