Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

vineri, 14 ianuarie 2011

Istoricul recalcularii pensiilor militare

Pe 24 mai 2008,ministrul Seitan a tras primul foc de avertisment prin care anunta intentia guvernantilor de a recalcula pensiile militarilor in baza contributivitatii.Pe atunci,multi dintre colegii mei,militari de cariera,au considerat spusele ministrului Muncii,"vorbe in vant";recalcularea nefiind posibila,opinau acestia ,fiindca incalca principiile de drept.
Inca din vara lui  2008,desi  inca nu se zvantase bine cerneala de pe Decizia mea de pensionare,am militat sa-mi apar breasla militarilor ,argumentand ,ori de cate ori aveam ocazia,ca prin asemenea demersuri de recalculare  se comite  ilegalitati care vor culmina cu desfiintarea  statutului de pensionar militar.Din pacate ,multi nu m-au crezut si au actionat in consecinta,in primul rand ,prin pasivitate.
Fiindca nu am avut suportul nimanui in aceasta lupta ,m-am alaturat Partidului National Liberal ,cautand ca din interiorul PNL sa activez pentru apararea statului de drept si,implicit,a drepturilor militarilor in rezerva.Din pacate,nici noi,liberalii,nu am reusit sa blocam tavalugul recalcularilor injuste ,insa,totusi ,am cautat sa fim alaturi de pensionari,indiferent de categorie,asigurandu-le asistenta juridica ,in mod gratuit,cand Puterea a cautat sa diminueze pensiile cu 15%.
Anul trecut,prin Legea 119/2010,visul Guvernului de a recalcula pensiile militarilor a prins contur.
Cu sprijinul Curtii Constitutionale,Legea 119/2010 a legitimat dorinta Puterii de a recalcula pensiile militarilor.
Urmatorul pas, mic ,dar hotarator,a fost stabilirea metodologiei de calcul si a algoritmului activitatilor ,HG nr.735/2010.
In  octombrie 2010,Curtea de Apel Cluj ,prin Sentinta Civila  nr.338/2010,a suspendat HG 735/2010,dand castig de cauza penitentilor,insa ,dupa opinia Guvernului,prin vocea ministrului de Justitie,aceasta decizie se aplica doar partilor procesuale,iar recalcularea nu a fost suspendata.
Pe 1 ianuarie 2011,a intrat in vigoare Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.Prin aceasta lege,legile speciale ale categoriilor de pensii vizate ,prin Legea 119/2010,sa fie integrate in sistemul public ,au fost abrogate.
Vineri,7 ianuarie 2010,Inalta Curte de Casatie si Justitie  a respins recursul formulat de Guvern impotriva sentintei 338 ,HG 375 ramanand irevocabil suspendata pana la pronuntarea hotararii de fond,privind anularea efectelor acestei hotarari.
Incepand cu 10 ianuarie, militarii pensionari au primit noile decizii de pensie.Cei mai multi dintre ei au avut surprize neplacute,avand pensia diminuata pana la 60%,in cazul celor care nu au cerut recalcularea,veniturile lor fiind considerate ca fiind echivalente cu salariul mediu brut pe economie.
Din fericire, eu am reusit sa fac toate demersurile legale pentru ca pensia sa nu-mi scada.Dupa ce am solicitat adeverinta de venit,mi-am recalculat pensia si afland ca rezultatul imi este favorabil mi-am trimis la timp cererea de recalculare.Am facut contestatii pentru perioadele lipsa ,iar doua saptamani m-am ocupat numai de formalitatle cerute de Legea 119/2010.Daca rezultatul nu-mi era favorabil,trimiteam o contestatie la aceasta decizie de pensionare si actionam Guvernul in judecata ,invocand Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie, privind anularea efectelor HG 375/2010.

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Recalcularea pensiilor militare este o mare magarie. Nici nu gasesc cuvinte potrivite sa descriu ce am simtit la auzul acestei stiri.Urat, ca mai tot ce se intampla in tara noastra, dar si in lume, in aceste vremuri.

Ionel Mesaroş spunea...

@elena marin -alexe
Pentru mine acest gest mi-a adus un preinfarct!
Cat de mult m-a afectat,nu mai are niciun sens sa argumentez.
Va doresc o zi buna!

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete