Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

luni, 24 ianuarie 2011

O sarbatoare a renasterii nationale


Azi,de la 12.30,impreuna cu colegii din PNL Satu Mare,am participat la manifestarile dedicate Zilei Unirii .
Spre deosebire de alte localitati  unde in aceasta zi aniversara au existat tensiuni,din fericire,la noi totul a decurs intr-un climat de adevarata sarbatoare nationala.
În fiecare an, pe 24 ianuarie, ne amintim de Unirea înfăptuită la 1859, moment crucial pentru acest popor, când Moldova şi Ţara Românească au ales să fie împreună o singură ţară. Peste 59 de ani şi celelalte provincii româneşti aveau să se alăture, întregind un vis de unitate pentru o naţiune întreagă. Cu toţi am învăţat la şcoală, la orele de istorie, cum s-au desfăşurat aceste evenimente memorabile şi cât de greu s-a trecut peste atât de mulţi ani de dezbinare şi învrăjbire.  
Unire în cuget şi simţiri – iată un ideal atât de greu de împlinit,iar istoria românilor ne arată că doar în puţine momente fiii acestui pământ au realizat acea coeziune spirituală pe care o numim atât de frumos Unire. Şi câtă nevoie este de această unire! Mai ales în clipele grele, în momentele de cumpănă, în care tocmai solidaritatea, coeziunea gândurilor, aspiraţiilor, simţămintelor, idealurilor, poate să dea forţă unui popor.
Vorbim despre Unire cu emfază, înşirând cuvinte răsunătoare. Încercăm stângaci să înjeghebăm o hora unirii care numai unire şi armonie nu exprimă. Privim spre steagul ţării, ţinând mâna la piept ca nişte adevăraţi patrioţi, dar ne întoarcem repede la frământările noastre meschine, la dezbinările, împărţirile, orgoliile mărunte de zi cu zi. Şi asta ar trebui să ne facă să recunoaştem, cu mâhnire, cât de departe suntem de dragostea de ţară, de valorile naţionale, de credinţă, de semenii noştri… de tot! Chiar şi de noi înşine. Căci ceea ce ne caracterizează din plin în aceste vremuri este tocmai… neunirea!

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Ziua de ieri de la Focsani, mi-a lasat un gust amar. Atata vrasmasie, buluceala fara rost,trivialitate la unii dintre participanti, care de fapt nu au nici un gram de habar si nici interes pentru ce s-a savarsit la unire...nici respect pentru inaintasii nostri, incat mai bine tac.Cei mai multi se uitau ca la un spectacol si atat.
Unii desi nemultumiti de traiul actual, incercau disperat sa impace spiritele...

Adevaratul caracter al omului se observa cel mai bine in criza.[nu ma refer la criza prin care trecem acum]. Credeti-ma ca am vazut monstri de prostie...adunati acolo in Piata unirii.
Toti deopotriva suntem vinovati pentru situatia in care se afla tara acum, dar nimeni nu ar dori sa-si asume raspunderea.
Dumnezeu sa aiba mila de noi.

Ionel Mesaros spunea...

@elena marin-alexe
Va multumesc pentru comentariu!
Si eu ,in general,privind la televizor,am fost extrem de dezamagit de atitudinea fata de spiritul acestei sarbatori!
Din fericire ,la noi,sarbatoarea s-a desfasurat in conditii civilizate.Cu toate ca Puterea nu este in gratiile satmarenilor,cei prezenti la manifestare nu si-au aratat dispretul fata de reprezentantii puterii.Este adevarat ca nici acestia nu i-au provocat deloc;Prefectul a refuzat sa tina discursul cu care ne obisnuise,lasand alocutiunea despre Unire pe seama unei reprezentante a Muzeului Judetean.
Si eu cred ca facem mult prea putin pentru a iesi din impasul in care ne aflam.
Va doresc o seara placuta!

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete