Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 25 noiembrie 2015

Un sistem bolnav



O maladie cumplită a pus ghearele pe țara noastră, iresponsabilitatea, cancerul ce ucide ființe, vise. Un sistem bolnav face victime în fiecare zi.
Nu știu de ce, deși mulți dintre noi conștientizăm care e cauza cronicizării acestei boli, nu facem nimic, când antidotul ne este la îndemână, responsabilitatea.
Din când în când, iresponsabilitatea își ia tributul. Victime nevinovate sfârșesc tragic. Cazul de la Colectiv nu este unic. 
La Satu Mare, în luna iunie a acestui an, la Spitalul Județean a murit o pacientă sănătoasă, Anca Cosma, o vecină de-a mea, ce s-a dus să nască. Ce este uluitor în acest caz e faptul că sistemul medical de la nivel local a încercat să-i scoată nevinovați pe cei care nu și-au făcut datoria, fabricând probe false, inclusiv mărturii mincinoase. Totodată, sistemul în loc să se curețe de cei vinovați, a căutat să obstrucționeze desfășurarea anchetei și să-i scoată basma curată pe cei vinovați. Ca de obicei, în aceste situații, dacă nu e vinovat mortul este cel puțin o situație medicală confuză, cu multe necunoscute, caz în care vinovăția e diluată de neprevăzut.
În această țară în care mi s-a să zăresc lumina zilei și să-mi duc zilele, mulți dintre cei plătiți din bani publici nu-și fac datoria. Așa se întâmplă, de exemplu, cu cei de la ISU. În accidentul aviatic din Apuseni, soldat cu doi morți, cei care au găsit epava au fost localnicii, nu cei plătiți pentru operațiuni de salvare. În urmă cu 4 luni, când a dispărut un planor, în zona Postăvaru, nu l-a găsit nimeni până în urmă cu câteva zile. Interesant e că și aici găsitorii au fost doi turiști, nu cei plătiți pentru o atare muncă. Azi, am aflat că și la Colectiv, au existat disfuncționalități, având ca numitor comun tot ISU.
Dacă nu amintesc și de alte cazuri, nu înseamnă că acestea nu există. Din nefericire, lipsa de responsabilitate în cvarii domenii, face victime, zi de zi.
Ieri, președintele Iohannis a promulgat legea ce oferă salarii mărite bugetarilor. Într-adevăr, majoritatea angajaților merită această majorare. Totuși, gândindu-mă la cei vinovați de tragediile amintite, medicii de la Satu Mare, pompierii, cei din administrație etc. își merită majorarea?!
Gândindu-mă la fetița Ancăi, Aida, o fetiță extraordinar de frumoasă, sănătoasă, cea care nu și-a văzut niciodată mama în viață, cred că pe viitor pentru a vindeca sistemul, cei vinovați trebuie excluși din sistem, nu să beneficieze de salarii mărite, iar organele statului să-și facă datoria fără părtinire, fără ca morții să fie scoși vinovați,chiar dacă nu au fost!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete