Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 17 aprilie 2013

Haos până la capăt!



Ce se întâmplă în România în ultimii ani are ca numitor comun haosul. 
Deși miturile creației încep cu un haos, astăzi, la peste două decenii de la evenimentele din Decembrie '89, haosul a  dobândit, prin persistență, legitimitate, fiind   o premisă excelentă pentru cei care doresc să-și aservească țara. 
Rezultat al politicilor lipsite de orice dram de responsabilitate, haosul și-a câștigat locul de onoare, în detrimentul ordinii.
"Haos până la capăt!" a devenit lozinca  nespusă a celor ce se joacă, sub o formă sau alta, cu destinul pensionarilor militari.
Iubitori de ordine și disciplină, datorită rigorii vieții de militari de carieră, pensionarii militari au avut parte în ultimii trei ani  de o existență zbuciumată. Recalcularea pensiilor militare, cu încălcarea principiilor de drept, pierderea statutului de militari rezerviști și dobândirea celui de asistați sociali, diminuarea pensiilor pentru circa 16% dintre pensionarii militari, propunerile aberante de supraimpozitare a pensiilor militare și din nou recalcularea lor din 2014, transformă această categorie de pensionari în victime ale haosului legislativ ce domnește în țară.
Ce se va întâmpla cu această categorie de pensionari nu știe nimeni! În ce bază se va face recalcularea pensiilor nu se poate intui, existând mai multe propuneri legislative prin care se încearcă revenirea la sistemul  anterior recalculării. Unele dintre  inițiative  aduc atingere principiilor de drept, încălcând prevederile  art. 1 din Codul civil, "Legea dispune numai pentru viitor; ea n-are putere retroactivă", dar și  Decizia Curţii Constituţionale nr. 120/2007 publicată în Monitorul Oficial nr. 204/2007 care prevede că „În cazul în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti aceasta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
Aș dori  să mă înșel încă o dată! Haosul să fie  doar o aparență, o mască de carnaval a ordinii, însă realitatea crudă  îmi spulberă iluzia, făcându-mă  din nou tributar pesimismului!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete