Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

duminică, 8 ianuarie 2012

Manipularea prin sondaje


Frica este cel mai profund sentiment uman.Prezervarea de sine, în cele mai multe cazuri, nu poate fi combătută cu niciun alt sentiment,în afară  de o mare speranţă sau o mare deznădejde .Ea poate fi indusă,de alte ori ea este bazată pe realităţi înfricoşătoare, de cele mai multe ori este percepută fără a putea fi explicată raţional.
Futurologul şi geniu al matematicii, John Casti, arată în cartea Mood Matters-"Starea de spirit contează" în ce fel starea de spirit condiţionează istoria.
Teza lui Casti  că “nu evenimentele din lumea reală sunt cele care decid viitorul, ci exclusiv aşteptările colective, de multe ori manipulate”,probabil ,va putea fi verificată prin intermediul sondajelor  de opinie ,în acest an electoral,cunoscându-se faptul că  multe dintre acestea nu descriu realitatea,ci creează realităţi noi,măsluind adevărul.
PDL va încerca, prin rezultatele sondajelor ,să atinga mai multe ţinte:să-şi încurajeze proprii activişti,să-şi fidelizeze electoratul,să contracareze efectele sondajelor comandate de opoziţie şi să descurajeze activiştii şi simpatizanţii USL.
Sondajul IMAS din luna decembrie 2011 este o dovadă vie a intenţiei PDL de a manipula opinia publică şi prin intermediul sondajelor.
Ultimul sondaj IMAS, care cotează USL sub 50% și ridică PDL cu 2,8% doar într-o singură lună, pare a fi făcut la Răchițele, în satul natal al premierului Emil Boc, afirmă analistul politic Zoe Petre, pentru Inpolitics. ”Toate diferențele dintr-un astfel de sondaj, mă refer la analiza IMAS, pot fi în marja de eroare. Și, pe de altă parte, dacă îți găsești respondenți cum vrei, poți scoate diferențele pe care le dorești. Înainte de 1996, majoritatea respondenților chestionați în sondajele PDSR, sau cum se mai chema pe atunci, erau din satul natal al domnului Văcăroiu. Dacă puterea face acum un sondaj la Răchițele, rezultatele se explică. Obsesia de 50% este generată de obsesia lui Traian Băsescu care nu vrea alt guvern decât unul PDL. Domnul Băsescu vrea ca Guvernul să fie după cum vrea dânsul. Calculele nu sunt realiste deoarece nu țin seama că votul nu mai este pe liste, ci pe circumscripții. Cu vot uninominal, poți avea 40% la vot, și 60% în Parlament. Eu cred că nici institutele de sondare a opiniei publice și nici partidele nu și-au făcut calculele pe noua realitate electorală”, explică Zoe Petre
Sondajul IMAS care creditează faptul că USL a scăzut sub 50% nu este credibil deoarece PDL nu poate crește după ultimele măsuri luate, afirmă analistul politic Stelian Tănase, el explicând că analiza IMAS contrazice alte patru sau cinci sondaje. ”Realitatea e că sondajele de opinie au devenit instrumente ale bătăliei politice. Când citim un sondaj, trebuie să vedem cine l-a făcut și trebuie să analizăm, totodată, metodologia folosită. Contează foarte mult și cine a comandat sondajul deoarece cine comandă este întotdeauna privilegiat fiindcă analiza se face pe banii lui. Eu unul nu cred deloc în rezultatele sondajului IMAS. În ultimile două săptămâni am văzut 4-5 sondaje, printre care și unul care vine dinspre USL, și unul de afară. Rezultatele nu concordă sub nici o formă. Sondajul IMAS este singular în ceea ce privește rezultatele. Pe de altă parte, eu nu cred că în aceste momente a scăzut USL și a crescut PDL, mai cu seamă dacă luăm în calcul ultimile măsuri luate de putere. Dar dacă, totuși, sondajul ar fi corect, deși eu nu cred, s-ar putea să se resimtă scandalul Geoană. Eu m-am uitat în multe alte sondaje și am observat că scandalul Geoană s-a absorbit fără urmări în analizele sociologice. Sunt sceptic cu privire la acest sondaj”, comentează Stelian Tănase.
Sondajul IMAS, singura analiză care cotează USL sub 50%, pare un cadou de Crăciun pentru PDL, afirmă analistul politic Bogdan Teodorescu, pentru Inpolitics. ”Eu nu fac parte dintre aceia care atacă sondajele de opinie. Am spus încă de acum două sau trei săptămâni că, până la sfârșitul anului, o să apară un sondaj care va cota USL sub 50%. Sper ca aceste rezultate să fie efectul unor cercetări sociologice, și nu rodul unor jocuri politice. Pot să spun, însă, că rezultatele sondajului IMAS sunt singulare. Toate celelalte cotează USL la 55-57% iar PDL sub 20%. Timpul ne va confirma care dintre aceste sondaje are dreptate. Din punctul de vedere al statisticii, eu mă raportez la acele sondaje care sunt mai numeroase. Independent de sondajul IMAS, reducerea USL la sub 50% este, trebuie să recunoaștem, obsesia acestei puteri. Venit acum, acest sondaj pare a fi un cadou de Crăciun. Celelalte sondaje le-au dat frisoane celor din PDL. Acesta le-a adus roșeață în obraji. Anul viitor va fi plin de sondaje. Bătălia politică va fi complexă și trebuie să ne uităm cu atenție pentru a discerne ceea ce este adevărat de ceea ce este fals”, explică Bogdan Teodorescu.
În final,sper ca aşteptările colective ale românilor să fie în conexiune cu dorinţa de schimbare ,sancţionând drastic politica inumană şi iresponsabilă a actualei puteri,reconfirmând la urne sondajele care descriu realitatea ,plasând USL-ul  la peste 50% din  sufragii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete