Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 25 ianuarie 2012

In memoriam Emil Hossu


Am rămas înmărmurit când am aflat vestea plecării de pe scena vieţii a actorului Emil Hossu.Soarta ,probabil, a făcut ca el să se stingă pe scenă ,înaintea spectacolului "Aniversarea".Văzându-i energia şi iubirea de viaţă,în urmă cu o săptămână,la mitingul USL, nu m-aş fi putut gândi la un astfel de deznodământ. 
Actorul a leşinat în timpul repeţiilor. Colegii săi au chemat un echipaj SMURD care a încercat mai bine de jumătate de oră manevrele de resuscitare. Acestea insă au eşuat, iar actorul, unul dintre cei mai îndrăgiţi ai generaţiei sale, a decedat. Vestea a ajuns imediat si la soţia sa, Catrinel Dumitrescu, care se află în aceeasi distributie a piesei, căreia i s-a făcut rău la rândul ei, fiind necesară asistenta medicală. Alături de Hossu a fost prezent până în ultimile clipe şi colegul său Mircea Diaconu.
Emil Hossu s-a născut la Ocna Sibiului, dar se declara maramureşan după tată şi bucureştean după mamă. Tatăl său a fost diplomat, din acestă pricină a fost trimis de regimul comunist la canalul Dunăre Marea Neagră unde a decedat, când fiul său avea 17 ani. Pentru că nu avea "origine sănătoasă" Emil Hossu a izbutit să intre la IATC abia la a treia încercare.
Emil Hossu a fost deportat în 1945 alături de toată familia, într-un lagăr din Germania. De ce? Tatăl lui lucra în diplomaţie.După un an şi trei luni, când au revenit în ţară, toate bunurile - casa, o maşină şi o fabrică - le fuseseră confiscate. Apoi, tatăl actorului a fost trimis la muncă forţată la Canalul Dunăre-Marea Neagră.
„Erau lagăre de diplomaţi, cu domiciliu forţat, cu santinelă. Sunt amintiri care au rămas vii şi care au fost împrospătate de discuţiile din cercul părinţilor mei. Copilăria te face să privesti cu nedumerire ce se întâmplă, iar uneori să ţi se pară normal. Acum abia îmi dau seama cât de încercaţi au fost părinţii mei, motiv pentru care şi ei, şi o soră a mea au fost răpuşi de aceeasi boală necruţătoare (cancer - n.r.). M-au ajutat mult profesia şi dragostea de prieteni. Am avut mulţi prieteni, unii au dispărut, dar mereu am înclinat spre starea de bine şi am încercat să văd, în primul rând, jumătatea plină a paharului", declara Emil Hossu în revista „Felicia".  
Ce spun colegii si prietenii actorului la aflarea tragicei veşti:
 Sergiu Nicoleascu: "Nu stiam ca e bolnav. au trecut anii şi omul s-a schimbat şi eu m-am schimbat, dar nu ştiam că-i bolnav, că are ceva atât de grav încât să facă un infarct. Nu am ştiut aşa ceva.Emil Hossu la un moment dat a avut un fel de retragere ciudată, posibil să fi fost din motive de sănătate. ”Nu mă pot obișnui cu gândul acesta. Eu nu consider că un actor se duce dintre noi. Prin filme și prin teatru rămâne printre noi.  Eu știu cel mai bine pentru că în majoritatea filmelor mele le-a făcut în tinerețe”.
Actorul Dan Bordeianu, care ar fi trebuit să joace în această seară alături de Emil Hossu
"Ne pregăteam pentru piesă. A făcut o criză de inimă şi nu mai este printre noi. Nu a avut probleme medicale grave, cel puţin eu nu ştiu să fi avut. E o pierdere uriaşă. Să o respectăm pe doamna Catrinel, a spus Dan Bordeaianu.
Alexandru Arşinel: "Sunt siderat, blocat. Era un băiat în formă. Este ceva cumplit, nu-mi vine să cred. Era un bărbat care nu-şi arăta vârsta niciodată. Era un actor excepţional de film şi teatru", a declarat la România TV, Alexandru Arşinel. Nici Rodicăi Popescu - Bitănescu nu-i venea să creadă ce s-a întâmplat: "Nu-mi revin, n-mi vine să cred".
Florin Zamfirescu: "Emil a scăpat de nişte chinuri. Dumnezeu să-l odihnească! Catrinel, soţia lui, trebuie să fie tare. El era un om care se implica în viaţa socială, era un om adevărat. Nu ştiu dacă era sau nu bolnav".
Dorel Vişan: "Efortul unui actor este mare tot timpul, nu doar înanite de a intra pe scenă. Un artist mare e un om singur, care creează certitudini pentru alţii. Psihicul lui este foarte solicitat. El niciodată nu s-a plâns de probleme. Mi-a spus cineva că s-ar fi plâns de inimă".
Eugen Cristea: "Mi-a picat atât de prost această veste... Nu îmi vine să cred. Era un actor uluitor, un mare om, un mare prieten. Am bătut ţara în lung şi în lat alături de el, în nişte turnee fantastice".
Printre filmele în care a jucat amintim: "Triunghiul Morţii (1999), "Une mère comme on n'en fait plus" (1997), "Punctul zero" (1996), "Straniul paradis" (1995), "Cel mai iubit dintre pamânteni" (1993), "Liceenii în alertă" (1993), "Oglinda" (1993), "Balanța" (1992), "Harababura" (1990), "Un Studio în căutarea unei vedete" (1988), "Să-ți vorbesc despre mine" (1987), "Cale liberă" (1986), "Totul se plătește" (1986), "Noi, cei din linia întâi" (1985), "Secretul lui Nemesis" (1985), "Vara sentimentală" (1985), "Eroii n-au vârstă" (1984), "Secretul lui Bachus" (1984), "Sosesc păsările călătoare" (1984), "Convoiul" (1981), "Bună seara, Irina" (1980), "Iarna bobocilor" (1977), "Regăsirea" (1977), "Toamna bobocilor" (1975), "Aventurile lui Babușcă" (1973), "Simpaticul domn R" (1969). El a fost cunoscut şi pentru rolurile din spectacole de teatru, printre care se numără: "Aniversarea", "Blocaţi în dormitor", "Capul de Răţoi", "Clipe de viaţă", "De trei ori dragoste", "Doamna nevăzută", "Doi pe o bancă", "În piaţa Vladimir", "Miciuna din mine", "Nu vorbiţi cu actorii", "O familie trăznită", "Omul cu mârţoaga", "Omul hazardului", "Special sânge". 

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete