Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

sâmbătă, 1 decembrie 2012

La 94 de ani de la Marea Unire


E  1 Decembrie 2012, Ziua Naţională a României.
Spre deosebire de anii trecuţi, la Satu Mare această zi a fost celebrată cu mult fast, fără ca participanţii să-mi insufle sentimentul că ar fi uniţi în cuget şi simţiri.
Unire în cuget şi simţiri – iată un ideal atât de greu de împlinit, iar istoria românilor ne arată că doar în puţine momente fiii acestui pământ au realizat acea coeziune spirituală pe care o numim atât de frumos Unire.  Şi câtă nevoie este de această unire! Mai ales în clipele grele, în momentele de cumpănă, în care tocmai solidaritatea, coeziunea gândurilor, aspiraţiilor, simţămintelor, idealurilor, poate să dea forţă unui popor.
Astăzi, mai mult ca oricând s-a făcut  paradă cu sentimentele patriotice, ca şi  când spiritul naţional românesc  ar fi reînviat pe plaiul sătmărean. De nu i-aş cunoaşte bine pe aceşti mari patrioţi români, unii chiar organizatori ai manifestărilor, aş fi fost probabil cel mai fericit român, însă ştiu că ceea ce-i uneşte este doar interesul de moment, nimic altceva.
Azi am auzit multă lume vorbind  despre Ziua Naţională. Unii dintre participanţi, cu tricolorul aninat pe piept, grăiau cu emfază, înşirând cuvinte răsunătoare despre ţărişoara noastră. Alţii au preferat să tacă şi să păstreze tricolorul în suflet. 
Politicienii, atinşi de  camerele video, priveau  cu ochii înrouraţi de măreţia momentului istoric prăznuit spre steagul ţării, ţinând mâna la piept ca nişte adevăraţi patrioţi, însă ca prin minune s-au  întors repede la frământările lor meschine, la dezbinările, împărţirile, orgoliile mărunte de zi cu zi.
De fapt, stând în expectativă, am observat   cât de departe suntem de dragostea de ţară, de valorile naţionale, de credinţă, de semenii noştri… de tot! Chiar şi de noi înşine. Căci ceea ce ne caracterizează din plin în aceste vremuri este tocmai… neunirea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete