Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 15 august 2012

Încotro România?


   Suntem pe buza prăpastiei.
   Cu fiecare zi ce trece ,observ cum speranţa românilor se duce pe apa sâmbetei.
   După ce viaţa mi-a oferit privilegiul să gust din fructul otrăvit al dictaturii ceauşiste,din cel al democraţiei originale a lui Ion Iliescu, am ajuns la fructul democraţiei eratice,rodul  mănos al iresponsabilităţii.
   Se pare că suntem condamnaţi ca mereu să alegem răul cel mic,nu binele.Rezultatul acestei predestinări îl vedem,îl auzim şi îl simţim.Pierderea credibilităţii pe plan extern  se adaugă lipsei de încredere a românilor în clasa politică ,aspect firesc dacă luăm în calcul că politicienii noştri urmăresc interesul naţional  numai în  situaţia în care acesta coincide cu interesul lor personal.
   Nu trebuie să ne ascundem după deget.Situaţia actuală din ţară este rezultatul alegerilor noastre greşite,a opţiunilor necuviincioase pe care le-am avut la un moment dat.Ignoranţa,indecizia şi iresponsabilitatea au infestat societatea noastră,încât niciun vaccin nu mai poate să ne redea   imunitatea pierdută.
   Încotro ne îndreptăm după referendumul din 29 iulie 2012 pare o destinaţie necunoscută, însă  mă încumet să cred că vom fi obligaţi să supravieţuim în această ţară,să ne ducem zilele şi crucea după cum vom putea, nu să trăim.
   Degringolada din ultimile luni din politica românească ne va împinge spre iad, izolându-ne de lumea civilizată,fiind paşi mari  în urmă pentru care vom suferi mult timp , noi şi copiii noştri.Viaţa noastră,cu Băsescu sau fără, va deveni tot mai grea, poate,chiar insuportabilă.
   Nici aspectele economice nu sunt de neglijat.Moneda naţională s-a depreciat simţitor. Valul scumpirilor  generat de devalorizarea leului  ,ca urmare a instabilităţii politice,se adaugă majorărilor  impuse de FMI. Liberalizarea pieţei energiei, coplata pentru serviciile medicale, efectele  secetei, ratele de rambursat pentru împrumuturile  contractate, neacceptarea de către  Fondul Monetar Internaţional  a impozitării graduale  şi nici  a reducerii TVA-ului la alimente,ne vor îngropa de vii.
   Suntem în situaţia în care orbecăim.Nu ştim care poate să fie ieşirea din acest impas.
   Fără decuplarea de politic a deciziilor economice ,nu există nicio şansă.O politică realistă,nu populistă -de câştigare de voturi, poate să ofere ţării o gură de oxigen,nimic mai mult.
   Tensiunea  din viaţa politică se va prelungi şi după 21 august 2012,indiferent de  decizia CCR cu privire la referendum. Balamucul va continua ,oferind peisajului naţional noi convulsii.Abandonarea ideii de dialog şi a compromisului politic  va conduce la adâncirea crizei, iar salvarea noastră va mai depinde numai de mila Bunului Dumnezeu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete