Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

joi, 8 aprilie 2010

Hrana-medicament ?


Dupa zile de imbuibare,cand ne-am terorizat organismul cu bucate nesanatoase,dar apreciate prin calitati senzoriale:gust,miros,culoare,aroma,savoare,satietate,suculenta ,palatibilitate sau prospetime,fara sa ne pese de valoarea lor biologica,nutritionala;consumand alimente ,desi gustoase,dar devitalizante,chiar nocive(junk-food),am realizat ca ,nu intamplator,organismul are nevoie de peste cincizeci de nutrienti esentiali pentru a se dezvolta,creste si ramane sanatos,alimente cat mai putin prelucrate si cat mai aproape de starea lor naturala. In aceasta perioada,se impune sa consumam cantitati mai mici din cat mai multe alimente naturale si sa nu omitem nicicum fructele si legumele in stare proaspata;acestea fiind singurele alimente care ne furnizeaza enzime active si fitonutrienti esentiali pentru prevenirea si tratarea bolilor.
Spre deosebire de bunicii nostri,care aveau un stil de viata activ,fiind mai rezistenti si sanatosi,noi am devenit sedentari si,in acelasi timp,sclavii papilelor noastre gustative,ai simturilor noastre care ne insala si ne introduc pe nesimtite boala in corp,nestiind ca o portie de mancare sanatoasa,din alimente naturale,integrale are circa 150-200 Kcal.

O gresala mare este sarirea peste micul dejun,inceperea zilei cu o cafea si o tigara,continuand cu un preparat de tip fast-food,apoi inlocuind apa cu bauturi de tip cola ,energizante,sucuri industriale pline de E-uri etc.Asa trece o zi in care ne biciuim organismul,hranindu-l cu alimente mincinoase,provocandu-i avarii ,care ,la un moment dat,in urma balasturilor introduse benevol pe gura,refuza sa mai functioneze,inducandu-i starea de boala.
Ce este mai alarmant este ca ne-am dat sanatatea pe iluzia unei false bunastari,ne-am lasat prinsi in mrejele unui confort morbid,ucigator.
Trebuie stiut ca alimentul ne aduce informatia corecta naturala sau informatie viciata de chimizarea si prelucrarea industriala,daunatoare sanatatii.
Se stie ca alimentatia sanatoasa si stilul de viata activ pot inhiba aparitia bolilor,70% din bolile care ne macina sunt generate de de stilul de viata sedentar si alimentatia nesanatoasa.
Trebuie retinut ca supele si ciorbele drese cu prea multa smantana si oua devin indigeste,nefiind recomandate.Utilizarea ardeiului iute este util ,aducand capsaicina si vitamina C,cu efecte benefice asupra sanatatii,marind rata metabolismului bazal,stimuland arderea grasimilor.
Studiile recente au aratat ca sosul de rosii este eficient in preventia cancerului de prostata si are un efect anticancerigen asupra pielii,contribuind decisiv la mentinerea sanatatii si frumusetii tenului.
Pentru o reechilibrare a organismului sunt necesare consumul de salate sanatoase,usor de digerat si muraturi obtinute prin fermentare acidolactica naturala,cu tulpini de bacterii probiotice salbatice. Un aport important la recladirea starii de sanatate il aduc mujdeiul de usturoi ecologic,uleiul de masline extravirgin,sarea integrala de masa sau cu adaos de alge. In cazul mancarurilor din carne, fripturi,mici,chiftele este indicat asocierea mustarului de masa cu acestea,diminuand astfel riscul aparitiei unor cancere.
Nu uitati ca pentru desert,cea mai indicata este ciocolata veritabila ,neagra,obtinuta numai din cacao,unt de cacao si zahar.
Consumati paine integrala ,autentica,,obtinuta dintr-un grau special ,nehibridat,denumit Spelta,in care, in loc de drojdie de panificatie ,s-a folosit maia din suc de struguri sau suc de mere proaspete.
Ideal ar fi ca masa sa fie frugala ,sa nu confundam setea cu foamea si sa ne ferim de combinatiile nesanatoase de alimente.
Nu uitati ca fructele se vor consuma intotdeauna intre mese,separat de alte alimente.
Totdeauna,luati trei mese principale si nu beti apa imediat inainte ,in timpul sau dupa masa pentru a nu dilua sucurile digestive si a nu perturba digestia.
Evitati consumul de alimente cu 2-3 ore inainte de culcare.
Hidratati-va cu opt pahare de apa pe zi ,consumand un pahar din acestea inainte de culcare si unul imediat dupa trezire.
Evitati sedentarismul
.
Trebuie retinut ca suntem ceea ce mancam,dar si ceea ce nu mancam.

Din punct de vedere alimentar,trebuie sa avem intelepciunea de a ne intoarce la obiceiurile de viata si alimentare traditionale ale inaintasilor nostri. Se impune sa identificam alimentele nocive,sa nu mai fim sclavii papilelor gustative si sa rezistam tentatiilor care apar la fiecare colt de strada! Nu uitati!
"In general ,ne imbolnavim din cauza celor mancate sau celor nemancate.
Nici un medicament nu este mai puternic decat alimentele!"

4 comentarii:

denisia spunea...

Obisnuiesc sa mananc multe salate... mereu servesc o salata si apoi mananc...

e gresit sa mananci numai pentru ca e gustos sau alte scuze...

Ionel Mesaroş spunea...

@denisia
Treptat,mi-am modificat obiceiurile alimentare,debarasandu-ma de obisnuinta de a alege cu ochii orice produs,acordand o importanta maxima compozitiei si modului de asociere cu alte alimente.
In urma cu peste 20 de ani ,am invatat despre importanta hranei vii .Atunci,m-am documentat pentru prima oara despre rolul enzimelor .Am fost foarte uluit cand am aflat ca eu,traind la tara,si consumand produse obtinute in propria gospodarie,nutritional eram peste cei care isi puteau permite sa consume "bunatatile" din alimentara.
Cu timpul am invatat sa fiu mai selectiv si sa fac din apropierea de ceea ce imi ofera natura un crez fundamental,cu toate ca din politete mai consum si cateva alimente pe care le aleg cu ochii.

Ana Maria S spunea...

Sunt absolut sigura ca exista in natura creata de Dumnezeu spre a ne fi de folosinta tot ce ne trebuie pentru a trai multi ani si mai ales sanatosi .Caci ce bucurie mai mare poti sa ai decat sa te bucuri alaturi de semeni tai de rasaritul soarelui, de o floare intinsa unei persoane singure de un zambet dat celui trist si de o lacrima care sa insoteasca lacrima prietenului tau.sunt absolut sigura ca fiecare aliment pe care il inghitim sa poate transforma in functie de natura lui in viata sau moarte.Sunt foarte sigura ca ar trebui exclusa industria alimentului caci alimentatia nu are de-a face cu industria si ca tot ce e chimizat nu poate fi mancat.Sunt pro legume si fructe si multumesc lui Dumnezeu ca inca mai gasim minunile acestea ale Pamantului in stare pura gratie taranului roman pe care prea putini il mai respecta.Eu imi ridic palaria in fata lui arsa de soare

Ionel Mesaroş spunea...

@Ana Maria S
Subscriu la cele afirmate,accentuand doar ca facem mult prea putin in sensul aproprierii de natura.
Si eu am convingerea ca natura cu tot arsenalul sau poate fi leacul cel mai potrivit la ceea ce ne dezechilibreaza nutritional si psihic.
Sa fim in armonie cu natura ar trebui sa constituie un deziderat al fiecarei fiinte care isi doreste sa se bucure de toate anotimpurile vietii!

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete