Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

miercuri, 23 septembrie 2009

MICHAEL JACKSON-INTRE TALENT SI GENIU

E un paradox sa descoperi geniul unui om abia dupa disparitia lui.
Mi s-a intamplat si mie acest lucru ,in cazul lui Michael Jackson.Cunosteam multe detalii despre viata lui artistica,insa unele speculatii despre “omul”Michael au tinut in umbra realizarile lui profesionale.
E de neinteles cum firea umana cocheteaza cu unitati de masura diferite , cand comensureaza viata personala a unui om si opera acestuia.Cand viata isi incheie cursul , imaginea raporturilor viata personala-opera se schimba,opera capatand intaietate , iar talentul deosebit , fara nicio interventie , se metamorfozeaza in geniu.
Asa s-a intamplat si cu Michael.Dupa o viata sinuoasa , cu suisuri si coborasuri , in intuneric sau lumina , intre bine si mai putin bine,intre adevar si minciuna , am redescoperit ,dupa 25 iunie 2009, o alta fiinta ,total diferita de cea pe care presa a prezentat-o.
L-am redescoperit pe omul –Michael,din cartea lui J.Randy Taraborelli-“MICHAEL JACKSON MAGIE SI NEBUNIE 1958-2009” , cat si din comentariile “de bine” aparute post-mortem .
Din nou o ciudatenie.Dupa moarte imaginea “deformata “a omului –Michael , sa cunoasca “indreptarea”.M-am gandit de multe ori la acest paradox. Am cautat si explicatii .Pe alocuri, le-am gasit in formula ipocrita “despre morti numai de bine”;sau in puterea neinteleasa a geniului sau ,care prin opera sa lumineaza realitatea ; umbra lui rasfrangandu-se asupra copiilor timpului dintr-o alta dimensiune ,de pe taramul vesniciei.
Trairea lui si-a pus amprenta pe intreaga sa opera .
Desi era crucificat de circumstante si chinuit de ganduri , mai vechi ori mai recente “,regale pop-ului” a ramas viu in memoria fanilor lui devotati ,iar pentru cei ce l-au iubit ,lucrurile nu vor mai fi la fel… fara Michael.
Talentul sau a fost descoperit in frageda pruncie ,ascensiunea sa incepand inca de la 5 ani in formatia THE JACKSON FIVE.
La inceputul carierei se inspirase din James Brown si Diana Ross .
Cu timpul ,se maturizase atat de mult din cauza duritatilor tatalui ,incat era de nerecunoscut .
Devenise precoce ,atat in interpretare vocala cat si in dans.
Mai-mult ,in viata si-a aratat intelepciunea de timpuriu ,dovedind ca are principii sanatoase de viata-garante a unei cariere de succes .
Precocitatea l-a ajutat enorm in viata muzicala si mai putin in cea personala.
Dobandise glorie,dar in acelasi timp isi” facuse “multi dusmani ,nemultumiti de ascensiunea lui fulminanta.
Fiindca repertoriul sau este deosebit de bogat ,doar voi puncta albumele care l-au asezat in varful piramidei muzicii pop:Got to Be There (1972)Ben (1972)Music & Me (1973)Forever, Michael (1975)Off the Wall (1979)Thriller (1982)Bad (1987)Dangerous (1991)HIStory (1995)Invincible (2001)
Franturi din viata lui MICHAEL veti gasi in bestseller-ului “MICHAEL JACKSON MAGIE SI NEBUNIE 1958-2009 cat si pe wikipedia.
Disparitia lui inopinata de pe arena vietii ,ne-a lasat cu un dor ce mereu va fi umplut de muzica lui ,scrisa cu sufletul si interpretata magistral.
In continuare, voi relata cateva reactii despre “plecarea “lui din lumea cu dor in lumea fara dor:
Lisa Marie Presley: „Sunt foarte tristă şi confuză din cauza tuturor acestor emoţii care mă copleşesc. Sunt îngrijorată pentru copiii săi, despre care ştiu că însemnau totul pentru el şi pentru familia lui. E o pierdere atât de mare şi cu implicaţii atât de profunde, încât nu am cuvinte să o descriu”
Madonna: „Nu mă pot opri din plâns din cauza acestei veşti triste. Întotdeauna l-am admirat pe Michael Jackson. Lumea a pierdut unul dintre cei mai mari artişti ai ei, dar muzica lui va trăi pentru totdeauna. Inima mea este alături de cei trei copii ai lui şi de ceilalţi membri ai familiei sale. Dumnezeu să îi ajute!”
Paul McCartney: „Am avut privilegiul să petrec ceva timp şi să lucrez alături de Michael. Era un bărbat-copil cu un talent imens şi cu un temperament liniştit. Muzica lui va rămâne pentru totdeauna în memoria tuturor oamenilor, iar amintirile mele despre momentele petrecute cu el vor fi întotdeauna fericite”.
Nelson Mandela: „Am aflat cu tristeţe de moartea prematură a lui Michael Jackson, am admirat foarte mult talentul său extraordinar. A fost un gigant al muzicii şi va fi o legendă a lumii. Ne va lipsi foarte mult. Eu şi soţia mea suntem alături de familia îndurerată şi le transmitem condoleanţe”
Diana Ross: „Michael a fost o pasiune a mea, o parte a vieţii mele pe care o preţuiesc foarte mult”
Usher: „Inima mea este alături de Regele pop şi de familia lui”
Jane Fonda: „Sunt împietrită. Prietenul meu, Michael Jackson, a murit. A locuit practic cu mine, pentru o săptămână, pe platourile de filmare de la «Pe heleşteul auriu/ On Golden Pond», după «Thriller»”
Neil Portnow: „A fost o adevărată legendă a muzicii”
Arnold Schwarzenegger: „Astăzi lumea a pierdut una dintre cele mai influente şi mai emblematice figuri din industria muzicală. Chiar dacă au existat întrebări serioase legate de viaţa sa persoanlă, Michael a fost un mare artist incontestabil, iar popularitatea sa a marcat generaţii şi întreaga lume”
Celine Dion: „Sunt în stare de şoc. Sunt copleşită de această tragedie. Michael Jackson a fost dintotdeauna un idol pentru mine. A fost nu doar o persoană talentată, ci a fost unic, un geniu. E o pierdere atât de mare. E ca atunci când Kennedy a murit sau când Elvis a murit. Condoleanţele mele familiei sale. Este o pierdere imensă”
Britney Spears: „A fost un om minunat şi ne va lipsi tuturor”
Cher: „Am un milion de reacţii, la care nu m-aş fi aşteptat. A fost un cântăreţ mare - Dumnezeu îţi dă anumite daruri şi acest copil a fost un copil minunat, înzestrat cu multe daruri. Putea să cânte ca nimeni altul şi putea să comunice cu toţi oamenii.”
Justin Timberlake: „Nu pot sa imi gasesc cuvintele potrivite pentru a descrie durerea ce mă cuprinde. Am pierdut un geniu şi un ambassador, nu doar pentru muzica POP, ci pentru toate genurile de muzică. A fost un artist care a inspirat mai multe generaţii şi o să preţuiesc pentru totdeauna momentele în care am fost împreună pe aceeaşi scenă. Condoleanţele mele se îndreaptă către familia lui şi către toţi cei care l-au iubit pe Michael”
Beyonce: „Michael a fost un prieten drag şi un profesionist desăvârşit. Colaborarea mea cu el a fost cea mai captivantă experienţă din viaţa mea, care m-a inspirat ca nicio alta. Ne va lipsi foarte mult. Sunt teribil de tristă. El a fost cel mai mare artist din lume, iar lumea îi va duce dorul. Inima mea este alături de familia şi de fanii lui”.
P. Diddy: „Michael mi-a arătat că ritmul muzicii se poate şi vedea, mi-a adus muzica în viaţă şi m-a făcut să cred în magie”
Pentru a-l intelege mai bine pe Michael , muzica acestuia , voi posta mai jos despre stilul muzical ,teme si genuri abordate de regele pop-ului:Genul adoptat de Jackson îşi are rădăcinile în R&B, muzica interpreţilor de la Motown Records, pop şi soul.
A fost influenţat de unii dintre contemporanii săi, cum ar fi Little Richard, James Brown, Jackie Wilson, Diana Ross, Fred Astaire şi de Bee Gees.
Little Richard a avut cea mai mare influenţă asupra compoziţiilor lui Jackson, iar James Brown a reprezentat cea mai mare inspiraţie pentru acesta încă din copilărie, considerându-l un „maestru” sau „geniu”, în special în timpul când era membru al formaţiei Famous Flames: „Încă de la o vârstă fragedă, când nu aveam nici şase ani, mama mă chema oricând, chiar dacă dormeam, chiar dacă făceam altceva, să mă uit la televizor pentru a-l vedea pe maestrul meu la treabă. Iar când l-am văzut mişcările, am rămas uimit. Nu am mai văzut niciodată un cântăreţ să interpreteze în acelaşi mod şi din acel moment am ştiu că acest lucru voi face pentru tot restul vieţii mele şi asta datorită lui James Brown.
La început, Diana Ross l-a ajutat pe tânărul Jackson să-şi perfecţioneze tehnica vocală. În octombrie 1969, s-a luat hotărârea ca Jackson să locuiască cu mama lui ce s-a dovedit a fi nu doar o figură maternă ci şi un model, urmărind-o adesea în timpul repetiţiilor.
El a declarat ulterior: „Am ajuns să o cunosc foarte bine. M-a învăţat atât de multe. Obişnuiam să stau într-un colţ şi să urmăresc cum se mişca. Era arta în mişcare. Am studiat cum dansa, cum cânta - exact aşa cum era.”
Jackson i-a spus: „Vreau să fiu ca tine, Diana.”, iar ea i-a răspuns: „Fii tu însuţi”.
Jackson a utilizat însă sunetul oooh în acelaşi mod ca Diana Ross.
La început, acesta presăra versurile destul de des cu oooh. Nu era interpretat prelung, ci mai degrabă ca o exclamaţie neaşteptată.
Diana Ross a utilizat acest efect în timpul înregistrărilor cu cei de la The Supremes, iar tânărul Jackson a fost încântat să-l preia.Steve Huey de la Allmusic a afirmat că de-a lungul carierei sale de interpret solo, caracterul multilateral al lui Jackson i-a permis să experimenteze multe genuri şi teme.
Ca muzician, a trecut de la balade şi piese dance caracteristice interpreţilor de la Morown Records la techno şi house, inclusiv new jack swing, compoziţiile sale având atât ritmuri din muzica funk, cât şi chitări utilizate în hard rock.
Spre deosebire de alţi cântăreţi, Jackson nu scria creaţiile sale pe hârtie. El le dicta într-un aparat de înregistrare; când era în studio, le interpreta din memorie. Câţiva critici de specialitate au observat că „Off the Wall” era o combinaţie de funk, disco-pop, soul, soft rock, jazz şi baladă pop.
Alte exemple notabile ar fi „She's out of My Life”, „Workin' Day and Night” şi „Get on the Floor”.Conform lui Huey, Thriller a rafinat sentimentul de putere existent pe Off the Wall; piesele dance şi cele rock erau mai agresive, în timp ce baladele şi cântecele pop erau mai lente şi mai pătrunzătoare.
Mai notabile sunt baladele „The Lady in My Life”, „Human Nature”, „The Girl Is Mine”; cele în stilul funk: „Billie Jean”, „Wanna Be Startin' Somethin'”; compoziţiile disco: „Baby Be Mine” şi „P.Y.T. (Pretty Young Thing)”.
Christopher Connelly de la Rolling Stone a afirmat că odată cu Thriller, Jackson şi-a dezvoltat asocierea îndelungată cu teme subliminale cum ar fi paranoia sau imagistica întunecată.
Stephen Thomas de la Allmusic evidenţiează faptul că acestea se întâlnesc în piese ca „Billie Jean” sau „Wanna Be Startin' Somethin'”.
Versurile cântecului „Billie Jean” sunt despre o admiratoare care pretinde că interpretul este tatăl copilului ei.
În „Wanna Be Startin' Somethin'”, el critică bârfele şi mass-media.
Beat It”, piesa rock despre anti-violenţa găştilor, a devenit un omagiu adus pentru West Side Story, fiind prima compoziţie de cross-over spre rock ce a beneficiat de un succes important, conform lui Huey. Acesta a observat şi faptul că odată cu numele piesei Thriller a început interesul lui Jackson pentru supranatural.
În 1985, Jackson a participat la compunerea piesei de caritate „We Are the World”; temele umanitare au devenit unele frecvent abordate în versurile cântecelor din anii ulteriori.
CAT SE VA VORBI DE MUZICA POP,NICIODATA NUMELE DE MICHAEL JACKSON NU VA PUTEA FI OMIS,EL FIIND GENIUL ACESTUI GEN.
DESI TIMPUL LUI S-A OPRIT ,IAR TRUPUL A FOST ASEZAT, LA DOUA LUNI DUPA DECES ,PE 5 SEPTEMBRIE 2009 ,LA LOCUL DE VECI ,VOCEA SA INIMITABILA SI DANSUL MAGIC CE SFIDA GRAVITATIA ,MOONWALK,VOR RAMANE MARTURIE PESTE TIMP A CREZULUI SAU ARTISTIC;ARATAND LUMII CA EXISTA UN LUCRU MAI RAU DECAT OAMENII RAI-IGNORANTA OAMENILOR BUNI !NU TE VOM UITA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete