Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

duminică, 14 ianuarie 2024

A fost odată, Eminescu!

 


de Liliana Smerea Vacaru

,,A fost o dată ca-n povești"
A fost, dar nu mai este,
Născut pe plaiuri românești,
Născut, din ,, File din poveste",
Un tânăr drag cum altul nu-i
Și nici n-o să mai fie,
Atât de drag poporului,
Un geniu-n poezie!
,,Trecut-au anii"...Parcă ieri,
Scria lângă fereastră,
,,Dacă iubești fără să speri,
,,Dorința", ,,Floare-albastră'!
Și de pe ,,Lacul", singuratic,
,,Aducând cântări mulțime",
,, Ce șoptesc atât de tainic"
Transmițând ,,Melancolie".
O, ;,de ce nu-mi vii" tu iară,
Pentru o scurtă ,,Revedere"
,,Pe aceeași ulicioară"
Leagănul viselor mele?!
Să te renaști de nicăieri,
Luceafăr enigmatic,
Același ,,Făt frumos din tei
Cu chipul tău serafic!
,, Cobori în jos luceafăr blând"
Din universul rece!
Căci tu ești viu la noi în gând
Iar,, vreme vine, vreme trece!"
Sara pe deal", în asfințit,
De-o ,, Vre o zgâtie de fată",
Să-i fie visul împlinit,
Să te mai vadă înc-o dată!
,,Pe lângă plopii fără soț"
Să treci ușor, agale,
,,Se bate miezul" unei ,,nopți"
Dând curs venirii tale!
Din lumea ta îți este greu,
Din nou să te cobori,
Stai bine lângă Dumnezeu,
Nu printre muritori!
Ești mort și totuși pururi viu,
Luceafăr printre stele,
Tu, tatăl ,,Geniului pustiu",
Și prunc în ,,Somnoroase păsărele".
,,De-or trece anii" , (trecător,
e totu-n astă viață),
Pot să ,, Mai am un singur dor"
Și-o singură ,,Speranță":

Că un luceafăr bun și blând,
Al lumii pământene
De ne-a lăsat așa curând
Va scrie printre stele!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete