Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

luni, 26 septembrie 2011

Cercul de Studii al PNL Satu Mare

 





     Mâine ,27.10.2011,de la ora 18.00,la sediul PNL,după opt decenii,la iniţiativa mea ,se va  institui Cercul de Studii al PNL Satu Mare, o structură care îşi propune să abordeze dezvoltarea locală şi  politica  liberală în slujba comunităţii.
Ideea de realizare a unei asemenea structuri ,însă, fără a o defini,a venit odată cu intrarea mea în politică,în 2008,când animat de Mesajul Revoluţiei Bunului-simţ,am trecut  pragul Partidului Naţional Liberal, lucru pe care nu-l regret,cu toate că ,după cum colegii mei  ştiu,nu înotdeauna am apreciat activitatea noastră politică,încât de două ori am fost pe punctul de a renunţa ,dar dorinţa de a construi ceva durabil,util vieţii politice ,a fost mai puternică decât abandonarea proiectului politic.
În cursul anului 2009, am promovat un proiect de dezvoltare a organizaţiei,dorind ,cu ardoare,să trecem de la  stilul politicii de cafenea,mod care caracteriza aproape în totalitate pe cei implicaţi în politica liberală,la o politică vie,raportată mereu la cetăţean !Din păcate ,cu toate că am avut câteva rezultate pozitive,din comoditate,am rămas cu meteahna politicii  la distanţă,păstrând ,în ghilimele, o rezonabilă distanţa faţă de electorat,refuzând  conlucrarea activă cu acesta.
Anul în curs ,pe 15 martie ,după ce am luat la cunoştinţă de Cercul de Studii din perioada interbelică,am propus Biroului Politic Municipal,instituirea unei structuri ,pe lângă Biroul Municipal,formată atât din membrii PNL,dar şi  din persoane apolitice,care să  propună soluţii la problemele  de dezvoltare locală , cât şi la cele de organizare a PNL-ului la nivel local;un for de studiu,dezbatere şi informare ,a cărei activitate să se concretizeze în proiecte de dezvoltare locală şi planuri de acţiune pentru a crea structuri politice funcţionale.
Sper ca ,împreună,reuniţi în Cercul de Studii, prin pragmatism şi responsabilitate,să oferim soluţii la problemele oraşului nostru  şi la cele ale  organizaţiei PNL Satu Mare,onorând ,asftel ,pe promotorii valorilor liberale.
Iniţiativa acestei structuri are ca punct de plecare dorinţa de valorificare a tradiţiei şi de valorizare a experienţei înaintaşilor nostri ,liberalii sătmareni din perioada interbelică ,moment în care realizările politicilor liberale,la nivel local,au atins apogeul.
               La 1 septembrie 1931,a luat fiinţă Cercul de Studii al PNL din orasul Satu Mare ,cu scopul de a studia, prin diferiţii săi oameni de specialitate, problemele mai importante ale oraşului şi judeţului,precum si chestiunile de interes general.
               În perioada dintre cele doua războaie mondiale,Cercul de Studii al PNL Satu Mare a avut un aport considerabil  la înfăptuirea unor realizari notabile ,cum ar fi:
               -Construirea Palatului administrativ din Satu Mare;
               -Construirea Aeroportului Satu Mare;
               -Întreţinerea în stare buna a drumurilor;
               -Construirea si reparare a peste 130 de poduri;
               -Extinderea reţelei de linii telefonice;
               -Construirea a două catedrale în centrul Sătmarului(una ortodoxa si una greco-catolica);
              -Înfiinţarea de biblioteci populare pe lânga fiecare scoală primară;
              -Construirea de scoli;
              -Realizări în domeniul urbanistic;
              -Construirea mai multor spitale şi dispensare medicale;
              -Sprijinirea agriculturii ,comerţului şi industriei printr-o permanenta politica de încurajare;
             -Dezvoltarea sportului şi turismului sătmărean.
             Cercul de Studii este un for de dezbatere,cercetare,educaţie şi informare,cu rol consultativ, dedicat problematicii liberale ,reunind pe cei mai reprezentativi membrii ai noştri ,dar şi persoane apolitice,coordonat de Biroul Politic Municipal,în scopul abordării  unor subiecte ce vizează politica locală şi problemele comunităţii,precum şi subiecte legate de eficientizarea structurilor politice din cadrul PNL pentru înfăptuirea acestor politici.
               Concret,activitatea Cercului de Studii se va desfăşura pe două coordonate :
propunerea de proiecte de dezvoltare  locală  şi propunerea de planuri de acţiune în vederea  îndeplinirii  obiectivelor  din Programul Organizatoric “Reteaua electorala”;
Deşi ,aparent,cele  două activităţi nu au nicio tangenţă,cred  că acestea nu se exclud,ci,dimpotrivă, se completează . Proiectele de dezvoltare locală nu se pot materializa  fără concursul factorului politic,iar un proiect liberal oricât de valoros ar fi  se poate materializa ,în special,dacă factorul decident este liberal .Iar ca acesta să fie liberal, trebuie să avem structurile necesare care să ne permită câştigarea alegerilor,o reţea electorală funcţională. În final,îmi exprim speranţa ca această structură  va  fi  deosebit de utilă  organizaţiei noastre ,ajutându-ne să creăm punţi sigure către cetăţeni  şi către realizări  cu care să ne mândrim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete