Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

duminică, 9 mai 2021

MODEL INSTANTA ACTUALIZARE PENSIE MILITARE



Către,
TRIBUNALUL HUNEDOARA
Secţia I Civilă
Subsemnatul Ionescu Claudiu Stefan, domiciliat in Hunedoara, str. xxxxx, nr x, bl x, ap xx, jud. HunedoarA, CNP xxxxxxxx, personal,
-în contradictoriu cu pârâtul:
- CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE, cu sediul municipiul Bucureşti, Strada George Georgescu, nr.3, sector 4, Bucureşti, cod 040131.
sau
-CASA DE PENSII SECTORIALA A MINISTERULUI APĂRĂRII NAȚIONALE cu sediu:Unitatea Militară 02505 București,B-dul. Drumul Taberei nr.7-9,Sector 6,
, în temeiul dispoziţiilor : art. 192, art. 193, art. 194, din Codul de Procedură Civilă, în referire la art. 101, art. 102, din Legea nr. 223/2015 – privind Pensiile Militare de Stat, formulez:
CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ
prin care solicit instanţei, ca prin hotărârea ce o veţi pronunţa, să dispuneţi :
1.Efectuarea de către pârât a operațiunii administrative de actualizare a pensiei militare de serviciu a subsemnatului, începând cu data de 01.02.2017, avându-se în vedere suma în cuantum brut de 601 lei, reprezentând majorarea salariului de funcție de care am beneficiat la data deschiderii dreptului la pensie, de la suma de 849 lei, la suma de 1450 lei, sumă stabilită în baza H.G. nr. 1/2017.
2.Plata drepturilor de pensie actualizate, la care se adaugă daunele compensatorii sub forma ratei inflației la data plății efective, precum și daunele moratorii sub forma dobânzii legale penalizatoare, conform dispozițiilor dispozițiilor art. 1-3, din Ordonanța Guvernului nr. 13/2011, începând cu data de 01.02.2017 și până la data plății efective.
3. Fara cheltuieli de judecată.
În fapt:
Prin Ordinul Ministrului Afacerilor Interne, nr.II/1xxx/04.11.2016, s-a constatat încetarea raporturilor de serviciu ale subsemnatului, începând cu data de 12.10.2016, cu drept de pensie de serviciu, având o vechime în structurile militare și de poliție de xx ani si 10 zile..
Conform Deciziei de Pensie nr. xxxx din 05.01.2018, emisă de CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE, în dosarul de pensie: 345xxxx, beneficiez de pensie militară de serviciu, începând cu data de: xxxx.2016.
Deschiderea dreptului la pensia militară de serviciu și emiterea deciziei de pensie mai sus menționate, s-au făcut în baza dispozițiilor Legii nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare.
Conform dispozițiilor legale în materie statuate de art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015, ce au produs efecte juridice depline în perioada: 01.01.2016-07.08.2017:
Art. 60.
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:
a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și a mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;
b) în funcție de gradul militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și media soldelor de funcție/salariilor de funcție deținute în cele 6 luni alese conform prevederilor art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi.
Această prevedere legală a fost detaliată în cadrul legislației secundare emise în domeniu actualizării și recalculării pensiile militare de stat, respectiv: Ordinul Comun nr. 31/25/999/8148/237/259/221/2016, pentru aprobarea procedurilor de recalculare și de actualizare a pensiilor militare de stat. Text publicat în Monitorul Oficial al României. În vigoare de la 23 martie 2016.
Conform art. 1, din Anexa 2, a acestui ordin:
Art. 1. -
Actualizarea pensiilor militare de stat prevăzută la art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de către casele de pensii sectoriale, de regulă din oficiu, pe baza informațiilor din bazele de date proprii, fără a fi emise decizii în acest sens, conform prevederilor din anexa nr. 1 la ordin și prevederilor legale în vigoare la data prevăzută de lege la data actualizării pensiilor.
Conform art. 1, din HG nr. 1/2017, pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată:
Art. 1.
Începând cu data de 1 februarie 2017, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, sumă stabilită în bani care nu include sporuri și alte adaosuri, se stabilește la 1.450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, în medie, pe lună, în anul 2017, reprezentând 8,735 lei/oră.
Pentru a clarifica expressis verbis, noţiunea juridică de: salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, legiuitorul a venit cu precizări suplimentare, în cadrul art. 1, din HG 1/2017, introducând definirea detaliată a acestui termen: sumă stabilită în bani care nu include sporuri și alte adaosuri.
Legea cadru nr. 284/2010- privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice(în vigoare la data intrarii în vigoare a HG 1/2017 si a deschiderii dreptului la pensiie a subsemnatului), precum și noua lege a salarizării nr. 153/2017( care a abrogat Legea 284/2010), reglementează salarizarea mai multor categorii de funcţii bugetare, denumite generic ca: familii ocupaţionale, printre care: funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special(poliţişti), militari, personal contractual, etc.
Fiind o lege cadrul de salarizare unitară, legiuitorul a folosit termeni juridici echivalenţi, pentru definirea salariului de bază.
De aici rezultă echivalenţa termenilor de: salariul de bază pentru personalul contractual, cu salariul de funcţie pentru poliţişti şi cu solda de funcţie pentru militari.
Conform Legii - Cadru 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, Anexa VII- FAMILIA OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE "APĂRARE, ORDINE PUBLICĂ ŞI SIGURANŢĂ NAŢIONALĂ", Capitolul II, art.4:
(1) Poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare au dreptul la salariu lunar.
(2) Salariul lunar se compune din SALARIUL FUNCŢIEI DE BAZĂ, indemnizaţii, compensaţii, sporuri, prime, premii şi din alte drepturi salariale.
(3) Salariul FUNCŢIEI DE BAZĂ este compus din salariul de funcţie, salariul gradului profesional deţinut, gradaţii şi, după caz, salariul de comandă. Pentru realizarea diferenţierii salariilor funcţiilor de bază, se stabilesc clase de salarizare şi coeficienţi de ierarhizare pentru salariile de funcţie.
Totodată, potrivit aceleeasi Legi Cadru 284/2010, art. 10, alin 1
(1) Salariile de bază, soldele/SALARIILE DE FUNCŢIE şi indemnizaţiile lunare de încadrare se stabilesc prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare corespunzători claselor de salarizare cu valoarea de referinţă, rotunjindu-se din leu în leu în favoarea salariatului.
De asemenea, potrivit art 4 din anexa VI a Legii 153/2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
(1) Polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare au dreptul la salariu lunar.
(2) Salariul lunar se compune din salariul de funcție, salariul gradului profesional deținut, gradații și, după caz, salariul de comandă, indemnizații, compensații, sporuri, prime, premii și din alte drepturi salariale.
Rezulta ca SALARIUL DE FUNCTIE al politistilor se obtine înmultind 2 elemente: coeficientul de ierarhizare al functiei șivaloarea de referinta sectoriala, adică formula Salariu Functie = CI x VR
Din anexele deciziei de pensie nr. 190958 din 05.01.2018, emisă de CASA DE PENSII SECTORIALĂ A M.A.I cap.IV, rezultă că subsemnatului i s-a calculat un coeficient de ierarhizare c.i.= 4,30, valoare care a fost înmulțită cu valoarea de referinta sectoriala(VR) stabilita prin HG 8/2008 in cuantum de 197,033 lei, obtinandu-se astfel valoarea de 849 lei, reprezentand salariului de funcție al subsemnatului, sub limita obligatorie garantată în plată, de 1450 lei, stabilită general obligatoriu, prin HG nr. 1/2017, de la 01.02.2017.
Mai mult, Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, aplicabil si polițiștilor, în vigoare de la 01.07.2017(care a abrogat Legea 284/2010), la art 7 lit (b) a definit termenii ca: ,,solda de funcție/salariul de funcție reprezintă suma de bani la care are dreptul lunar personalul militar, polițiștii și funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, corespunzător funcției îndeplinite, stabilită/stabilit conform anexelor nr. I-IX, care nu poate fi mai mică/mic decât nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată”.
Or, în perioada când a produs efecte juridice art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015, pentru perioada 01.02.2017-07.08.2017, salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată a fost de 1450 lei.
Precizez că modificarea art. 60 din Legea 223/2015, de la 07 august 2017, prin OUG 59/2017, nu stinge obligațiile de actualizare născute în sarcina Casei Sectoriale de Pensii, anterior modificarii si înca neexecutate.
În cazul categoriei profesionale a poliţiştilor, salariul de funcţie, ca sinonim al salariului de bază, nu trebuie să cuprindă nici un fel de spor, adaos, sau sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu.
Astfel, rezultă, dincolo de orice dubiu rezonabil, voința legiuitorului cu privire la acești doi termeni, și anume: echivalența gramaticală semantică, logică și juridică, între termenii de specialitate în materia drepturilor salariale: salariul de bază și salariul de funcție.
Legiuitorul folosește, în mod constant expresia: … cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor funcţiei de bază/salariilor funcţiei de bază/indemnizaţiilor de încadrare de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice…,
- Simbolul: /, folosit de legiuitor, este echivalentul conjuncției disjunctive: sau, rezultând astfel echivalența semantică între termenii mai sus menționați, despărțiți prin simbolul: /.
Dincolo de echivalența rezultată, chiar de plano, din interpretarea gramaticală semantică, în urma interpretării logice și juridice, rezultă cu claritate voința legiuitorului cu privire la sensul celor două elemente salariale: salariul de bază și salariul de funcție.
- Mai mult de atât, având în vedere prevederile legale în materie, stipulate de:
- interpretarea expressis verbis: sumă stabilită în bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, dată de legiuitor, în cuprinsul art. 1, din Hotărârea Guvernului nr. 1/2017- pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
- Jurisprudenţa de drept civil material, statuată deja în materia drepturilor salariale, privind echivalenţa juridică a termenilor de: salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, și de: salariul de funcţie, prevăzut de Legea nr. 284/2010.
, rezultă echivalența semantică între termenii: salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, și salariul de funcție, pentru categoria socio-profesională a polițiștilor, din cadrul familiei ocupaționale: Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.
Prin sentința civilă nr. 940 din 13.07.2017, a Tribunalului Ialomita, s-a stabilit valoarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, de la data de 01.02.2017, de 1450 lei, acesta fiind echivalat cu salariul de funcţie al polițiștilor din activitate, fără alte sporuri şi adaosuri incluse în acesta:
13.07.2018
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite, ca fondată, excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Inspectoratul General al Poliţiei Române (date). Admite cererea reclamanţilor GHINEA MIHAIL, STOICA LIVIŞOR MARIUS, STROE AURELIA, TACEA IONUŢ, BUDU VIOREL (date) , prin Sindicatul Poliţiştilor din România „DIAMATUL”, în contradictoriu cu pârâtul IPJ Ialomiţa (date). Obligă pârâtul IPJ Ialomiţa să se conformeze prevederilor HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sensul recalculării şi acordării reclamanţilor, de la data de 1.02.2017 a salariului minim brut în cuantum de 1450 lei pe care îl echivalează cu salariul de funcţie al fiecărui reclamant, fără alte sporuri şi adaosuri incluse în acesta. Respinge cererea formulată de reclamanţi în contradictoriu cu pârâtul Inspectoratul General al Poliţiei Române, pârât fără calitate procesuală pasivă în cauză. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea pentru exercitarea recursului se depune la Tribunalul Ialomiţa – secţia civilă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 13.07.2018.
Document: Hotarâre 940/2018 13.07.2018
Analizând considerentele decizorii ale hotărârii judecătorești mai sus invocate, rezultă din punct de vedere juridic și logic gramatical, echivalența juridică și semantică a elementelor salariale cunoscute sub denumirea de: salariul de bază minim brut și salariul de funcție, pentru categoria socio-profesională a polițiștilor, din cadrul familiei ocupaționale: Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.
Astfel:
………………………………………………………………………………………..
Principala problemă a speţei constă în echivalarea salariului de funcţie al fiecărui reclamant cu salariul de bază minim brut în cuantum de 1450 lei stabilit prin dispoziţiile art. 1 din HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată : “ART. 1: Începând cu data de 1 februarie 2017, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, sumă stabilită în bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, se stabileşte la 1450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, în medie, pe lună, în anul 2017, reprezentând 8,735 lei/oră.” .
Initial, instanţa va face o incursiune a actelor juridice privind salarizarea poliţiştilor, pentru identificarea noţiunii juridice a SALARIULUI DE FUNCŢIE şi, eventual, a elementelor de salarizare care îl compun, potrivit legii.
……………………………………………………………………………………………………………………Rezultă aşadar că, salariul lunar al poliţistului se compune din salariul funcţiei de bază ( acesta compus la rândul său din: salariul de funcţie , salariul gradului profesional deţinut, gradaţii şi, după caz, salariul de comandă), indemnizaţii, compensaţii, sporuri, prime, premii şi din alte drepturi salariale.
SALARIUL DE FUNCŢIE al poliţiştilor se obţine înmulţind două elemente: Coeficientul de ierarhizare al funcţiei şi Valoarea de referinţă Sectorială , adică formula CI x VR S.
……………………………………………………………………………………………………………………
Pentru aplicarea HG nr. 1/2017 la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor , Direcţia General Financiară , structură din cadrul ministerului care e laborează şi stabileşte politicile financiare , prin adresa nr. 450079/07.02.2017, fila 31 la dosar, comunică faptul că „În ceea ce priveşte problematica corespondentului salariului de bază , în conformitate cu sala rizarea specifică personalului militar şi poliţiştilor , considerăm că acest corespondent este solda de funcţie/ salariul de funcţie , în accepţiunea prevederilor Legii cadru nr. 284/ 2010 ...În acest context precizăm că la nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată se asigură pentru personalul militar şi poliţişti , ca urmare a analizei comparative faţă de cuantumul soldei de funcţie/ SALARIULUI DE FUNCŢIE .”
La data de 14 03 2017 Inspectoratul General al Poliţiei Române , prin intermediul Centrului de Informare şi Relaţii Publice , postează pe pagina de internet un anunţ de numit „ÎN ATENŢIA TUTUROR COLEGILOR DIN POLIŢIA ROMÂNĂ ” , cu următorul text: „ Conform prevederilor HG 1/2017, pentru stabilirea salariului minim brut pe ţară garantat în plată, începând cu drepturile salariale aferente lunii februarie 2017, toţi poliţiştii şi personalul contractual al Poliţiei Române au asigurat salariu de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în cuantum de 1450 RON. Astfel, astăzi 14 martie a.c., vor primi diferenţa de bani toţi cei care până în prezent au beneficiat de SALARIU DE FUNCŢIE mai mic de 1450 lei. Această modificare se va vedea şi pe fluturaşul de salariu, la rubrica salariul de funcţie… ”
Din cuprinsul acestor îndrumări primite de la Direcţia Financiară a MAI şi de la IGPR , rezultă fără echivoc , două aspect e deosebit de importante :
în cazul poliţiştilor , echivalenţa salariului minim brut pe ţară de 1450 lei avut în vedere de HG nr. 1/2017, se face prin analiza comparativă cu SALARIUL DE FUNCŢIE al fiecărui lucrător ; noţiunea de SALARIU DE FUNCŢIE este cel stabilit de legiuitor în accepţiunea prevederilor OG nr. 38/2003, coroborate cu cele ale Legii-cadru nr 284/ 2010 , care se calculează după modul explicat mai sus .
Concluzionând cele expuse, reiese că pârâtul IPJ Ialomiţa trebuie să se conformeze prevederilor HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sensul recalculării şi acordării reclamanţilor, de la data de 1.02.2017 a salariului minim brut în cuantum de 1450 lei, salariu pe care instanţa îl echivalează cu salariul de funcţie al fiecărui reclamant, fără alte sporuri şi adaosuri incluse în acesta.
………………………………………………………………………………………………………
( o parte din considerentele decizorii ale Sentinței civile nr. 940 din 13.07.2018, a Tribunalului Ialomița, pronunțate în dosarul nr. 448/98/2018)
………………………………………………………………………………………..
Prin Decizie nr. 3064/2018 din 01-nov-2018,Tribunalul Cluj a invederat:
Stabilind că drepturile salariale ale reclamantului au fost greşit calculate in perioada de referinţă 1.02.2017 ( data intrării in vigoare a HG nr.1/xx17( data trecerii in rezervă) prin stabilirea greşită a salariului de funcţie intr-un cuantum mai mic de 1450 lei, cererea de chemare in judecată formulată in contradictoriu cu pârâţii Inspectoratul General al Poliţiei Romane şi I____________ de Poliţie al Judeţului B____ apare ca fiind intemeiată si va fi admisă . In consecinţă, instanţa va dispune :
- anularea Dispoziţiei nr. 8961/29.12.2017 emisă de Inspectorul General al Poliţiei Romana
- obligarea pârâtul ui Inspectoratul General al Poliţiei Romane la emiterea unei dispoziţii prin care să procedeze la stabilirea, in favoarea reclamantului, a tuturor drepturilor salariale (inclusiv sporurilor) aferente perioadei 1.02.xxxxxxxxxxxxx17 prin raportare la salariul minim brut pe ţară de 1450 lei.
- obligarea pârâţilor inspectoratul General al Poliţiei Romane şi I____________ de Poliţie al Judeţului B____ , la calcularea si plata către reclamant a diferenţelor dintre drepturile salariale (inclusiv sporurilor) aferente perioadei 1.02.xxxxxxxxxxxxx17, stabilite prin raportare la salariul minim brut pe ţară de 1450 lei si drepturile salariale efective achitate, cu dobânda legală calculată de la data scadenţei si până la data plăţii efective si actualizate cu coeficientul de inflaţie până la data plăţii efective .
Analizând considerentele decizorii ale hotărârii judecătorești mai sus invocate, rezultă din punct de vedere juridic și logic gramatical, echivalența juridică și semantică a elementelor salariale cunoscute sub denumirea de: salariul de bază minim brut și salariul de funcție, pentru categoria socio-profesională a polițiștilor, din cadrul familiei ocupaționale: Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.
Astfel:
Pe de altă parte parte, in acord cu susţinerile pârâţilor, instanţa constantă că intregul proces de salarizare aplicabil incepând cu data de 1.01.2010 la nivelul instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică si securitate n a ţională, potrivit legilor-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice ( Legea-cadru nr. 330/2009 si Legea cadru nr. 284/2010) si al legilor anuale speciale de aplicare a legilor-cadru ( OUG nr. 1/2010, Legea nr 285/2010, Legea nr. 283/2011, OUG nr. 84/2012, OUG nr. 103/2013, OUG nr.83/2014, OUG nr. 57/2015, OUG nr. 99/2016, OUG nr. 9/2017) reprezintă in fapt o reconstrucţie salarială cuprinzând elemente salariale specifice funcţiei, vechim ii si gradului profesional precum si prime, inde mnizaţii sau sporuri de care personalul a beneficiat in luna decembrie 2009, prin preluări succesive a unui nivel de salarizare aflat in plată in luna decembrie a anului anterior.
Cu alte cuvinte, supravieţuirea elementelor salariale care compuneau salariul lunar la data de 31.12.2009 s-a realizat deoarece ele au fost inclus e în salariul de bază, sub forma unor sume compensatorii cu caracter tranzitoriu . Însă prin acest mecanism sporurile şi-au pierdut individualitatea , devenind pur şi simplu o parte a salariului de bază, fiind greşită practica acelor autori tăţi publice care continuă să le evidenţieze în actele de stabilire a drepturilor salariale ca sporuri distincte .
Începând cu data de 01.02.2017 a intrat în vigoare HG nr. 1 din 6 ianuarie 2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată care la art. 1 prevede că: „ începând cu data de 1 februarie 2017, salariul de bază minim brut pe ţară garantat in plată, sumă stabilită in bani care nu include sporuri şi alte adaosuri, se stabileşte la 1450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, în medie, pe lună, în anul 2017, reprezentând 8,735 lei/oră ".
Această Hotărâre de Guvern nr. 1/2017 cu privire la salariul de baza minim brut pe tara garantat în plată, este singura hotărâre (dintre toate celelalte hotărâri de guvern cu privire la salariul minim pe economie) care conţine sintagma, nu include sporuri şi alte adaosuri.
Conform art. 6 din OUG nr. 1/2010 ,,în cazul în care drepturile salariale determinate în conformitate cu Legea-cadru nr. 330/2009 şi cu prezenta ordonanţă de urgenţă sunt mai mici decât cele stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului pentru funcţia respectivă pentru luna decembrie 2009 se acordă o sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu care să acopere diferenţa, în măsura în care persoana îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii. Această sumă se include în salariul de bază, solda/salariul funcţiei de bază sau indemnizaţia lunară de încadrare, după caz, dar nu este luată în calcul la determinarea altor drepturi de natură salarială care se stabilesc în funcţie de acestea".
Potrivit art. 164 Codul muncii:
"(1) Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, corespunzător programului normal de munca, se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, după consultarea sindicatelor şi a patronatelor. în cazul în care programul normal de munca este, potrivit legii, mai mic de 8 ore zilnic, salariul de bază minim brut orar se calculează prin raportarea salariului de baza minim brut pe ţară la numărul mediu de ore lunar potrivit programului legal de lucru aprobat.
(2) Angajatorul nu poate negocia şi stabili salarii de baza prin contractul individual de munca sub salariul de baza minim brut orar pe ţară.
(3) Angajatorul este obligat sa garanteze în plata un salariu brut lunar cel puţin egal cu salariul de baza minim brut pe ţară. Aceste dispoziţii se aplica si in cazul in care salariatul este prezent la lucru, in cadrul programului, dar nu poate sa isi desfăşoare activitatea din motive neimputabile acestuia, cu excepţia grevei.
(4) Salariul de bază minim brut pe tara garantat în plata este adus la cunoştinţa salariaţilor prin grija angajatorului ".
In cauză pârâţii s-au prevalat, in susţinerea poziţiei lor procesuale de respingere a cererii de chemare in judecată , de punctul de vedere al Direcţia Generală Financiară din cadrul M.A.I , exprimat cu privire la punerea in aplicare a HG nr. 1/2017( f. 21).Or, punctul de vedere evocat de pârâţi nu face decât să susţină că „ aplicarea corespunzătoarea HG nr. 1091/2014 respectiv a HG nr. 1017/2015 se realizează ca urmare a analizei comparative a nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat in plată faţă de cuantumul soldei de funcţie a personalului militar, respectiv faţă de cuantumul salariului de funcţie al poliţiştilor” , iar salariaţii care in urma analizei drepturilor salariale aferente lunii februarie 2017 au salariul de bază/salariul de funcţie/solda de funcţie in cuantum aflat _________________ 1450 lei trebuie să beneficieze de asigurarea acestor drepturi la nivelul de 1450 lei.
In cauză s-a dovedit, astfel cum s-a arătat mai sus, că reclamantul nu a beneficiat de aplicarea prevederilor HG nr. 1/2017 nici de la data de 1.02.2017 si nici ca urmare a emiterii Dispoziţie Inspectorului G______ al Poliţiei R_____ nr. 8961 din 29.12.2017 , acesta având un salariu de funcţie de 1086 lei in perioada iunie-noiembrie 2017..
(o parte din considerentele Deciziei nr. 3064/2018, aTribunalului Cluj)
Recent, prin Hotararea civilă nr.1541/2018 din 05.12.2018, in dosarul 379/62/2018* , Tribunalul Brasov a învederat:
,,Solutia pe scurt: Admite cererea de chemare în judecată formulară de reclamanţii Arnăutu Florin Claudiu, s.a în contradictoriu cu pârâta Unitatea Militară 0758 Braşov –Gruparea de Jandarmi Mobilă ,, Burebista ” Braşov şi în consecinţă : Obligă pârâta la calcularea şi acordarea soldei de funcţie începând cu data de 01.02.2017 prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, suma de 1450 lei stabilit prin HG nr. 1/2017, fără alte sporuri şi adausuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu prin raportare la solda de funcţie stabilită de 1450 lei, sumă ce urmează a fi actualizată cu rata inflaţiei şi dobânda legală aferentă drepturilor băneşti, începând cu data scadenţei şi până la data plăţii efective. Obligă pârâta la calcularea şi acordarea soldei de funcţie începând cu data de 01.02.2018 şi pentru viitor prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, suma de 1900 lei stabilit prin HG nr. 846/2017, fără alte sporuri şi adausuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu prin raportare la solda de funcţie stabilită de 1900 lei, sumă ce urmează a fi actualizată cu rata inflaţiei şi dobânda legală aferentă drepturilor băneşti, începând cu data scadenţei şi până la data plăţii efective.
Document: Hotarâre 1541/2018 05.12.2018"
Analizând considerentele decizorii ale hotărârii judecătorești mai sus invocate, rezultă din punct de vedere juridic și logic gramatical, echivalența juridică și semantică a elementelor salariale cunoscute sub denumirea de: salariul de bază minim brut și salariul de funcție, pentru categoria socio-profesională a polițiștilor, din cadrul familiei ocupaționale: Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.
Astfel
,,Pentru aplicarea HG nr. 1/2017 la nivelul Ministerului Administrației și Internelor, Direcția General Financiară, structură din cadrul ministerului care elaborează și stabilește politicile financiare, prin adresa nr. xxxxxx/07.02.2017, fila 31 la dosar, comunică faptul că „În ceea ce privește problematica corespondentului salariului de bază, în conformitate cu salarizarea specifică personalului militar și polițiștilor, considerăm că acest corespondent este solda de funcție/salariul de funcție, în accepțiunea prevederilor Legii cadru nr. 284/2010...În acest context precizăm că la nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată se asigură pentru personalul militar și polițiști, ca urmare a analizei comparative față de cuantumul soldei de funcție/ salariului de funcție .”
De altfel , Direcția de Informare și Relații Publice a MAI în comunicatul postat în data de 05.032017a făcut publice demersurile întreprinse de MAI pentru punerea în a plicare a HG nr. 1/2017 ,, Drepturile salaria l e aferente lunii februarie 2017, care se plătesc în luna martie 2017, se asigură la nivelul salariului de bază minim brut pe iară garantat în plată stabilit la 1450 lei, atât pentru personalul civil, cât și pentru personalul militar și polițiștii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. în acest context, salariaților care au beneficiat până în prezent de salariul de bază/salariul de funcție/solda de funcție în cuantum de 1.250 de lei li se asigură aceste drepturi la nivelul de 1.450 de lei.”
În cazul militarilor , echivalența salariului minim brut pe țară de 1.450 lei avut în vedere de HG nr. 1/2017, începând cu data de 01.01.2018 și pentru viitor prin raportare la salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, respectiv de 1900 lei stabilit prin HG nr. 846/2017 se face prin analiza comparativă cu SALARIUL DE FUNCȚIE al fiecărui lucrător;
Noțiunea de salariu de funcție sau solda de funcție este cel stabilit de legiuitor în accepțiunea prevederilor OG nr. 38/2003, coroborate cu cele ale Legii-cadru nr 284/2010, care se calculează după modul explicat mai sus.
Concluzionând cele expuse, reiese că pârâtul trebuie să se conformeze prevederilor HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, în sensul recalculării și acordării reclamanților, de la data de 1.02.2017 a salariului minim brut în cuantum de 1450 lei, respectiv începând cu data de 01.01.2018 și pentru viitor prin raportare la salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, suma de 1900 lei stabilit prin HG nr. 846/2017 salariu pe care instanța îl echivalează cu salariul de funcție al fiecărui reclamant, fără alte sporuri și adaosuri incluse în acesta".
………………………………………………………………………………………………………
( o parte din considerentele Hotarari civile nr.1541/2018 din 05.12.2018, in dosarul 379/62/2018* , al Tribunalului Brasov)
Problema echivalenței juridice și semantice între termenii: salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, și salariul de funcție, pentru categoria socio-profesională a polițiștilor, din cadrul familiei ocupaționale: Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, a fost supusă analizei și în cadrul jurisprudenței în materia acordării pentru categoria socio-profesională a polițiștilor dar și pentru alte categorii de personal plătit din fonduri publice, a salariului de bază și al sporurilor, la nivelul maxim din cadrul întregii familii ocupaționale, începând cu data de 09.04.2015, conform Legii nr. 71/2015, fiind demonstrată în cadrul considerentelor decizorii a hotărârilor judecătorești echivalența juridică și semantică dintre cei doi termeni.
De exemplu:
În materia salarizării categoriei socio-profesionale a polițiștilor:
- sentința civilă nr. 682/2018, din 07.06.2018, în dosarul nr. 1450/86/2018, al Tribunalului Suceava- Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, rămasă definitivă prin Decizia nr. 2995 din 30.10.2018, a Curții de Apel Suceava, Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, dată în cadrul unui proces colectiv, având ca obiect salarizarea la nivel maxim, a unui număr de 583 salariați polițiști, din cadrul IPJ Suceava.
- sentința civilă nr. 1731/2017, din 16.03.2017, definitivă, în dosarul nr. 9410/3/2016, al Tribunalului București- Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.
- sentința civilă nr. 7410/2017, din 06.12.2017, definitivă, în dosarul nr. 24403/3/2017, al Tribunalului București- Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.
- sentința civilă nr. 7411/2017, din 06.12.2017, definitivă, în dosarul nr. 25930/3/2017, al Tribunalului București- Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.
- sentința civilă nr. 818/2018, din 13.02.2018, definitivă, în dosarul nr. 24405/3/2017, al Tribunalului București- Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.
- sentința civilă nr. 3200/2018, din 14.05.2018, definitivă, în dosarul nr. 2780/3/2018, al Tribunalului București- Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.
Referitor la salarizarea din Sistemul de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, elementul salarial cunoscut sub denumirea de: salariu de bază, este uzitat în cadrul stabilirii drepturilor salariale pentru personalul civil, contractual din sistem, și este echivalent cu elementul salarial cunoscut sub denumirea de: salariu de funcție, care este uzitat în cadrul stabilirii drepturilor salariale pentru personalul reprezentat de funcționarii publici cu statut special: polițiștii, și cu elementul salarial cunoscut sub denumirea de: solda de funcție, care este uzitat în cadrul stabilirii drepturilor salariale pentru personalul militar.
Beneficiarii de drepturi salariale, din cadrul MAI, provind deci din rândul personalului civil contractual, din rândul funcționarilor publici cu statut special: polițiștii, sau din rândul militarilor: jandarmi, pompieri, iar pentru a fi incluși într-un sistem unic de salarizare, într-o lege cadru privind salarizarea unitară a personalului bugetar, legiuitorul a fost nevoit să recurgă la această tehnică legislativă, prin enumerarea elementelor salariale mai sus expuse: salariul de bază, salariul de funcție și solda de funcție, și prin echivalarea juridică și semantică a acestora, prin folosirea simbolului: /, ce reprezintă prescurtat conjuncția disjunctivă: sau.
În acest sens, adresa cu nr. 450079/450090 din 07.02.2017, emisă de către Ministerul Afacerilor Interne- Direcția Generală Financiară, este mai mult decât concludentă, atestând, chiar dacă în cadrul unui demers juridic administrativ similar cu privire la stabilirea salariului de funcție al polițiștilor prin raportare la salariul minim brut garantat pe țară, tocmai echivalența juridică și semantică a elementelor salariale cunoscute sub denumirea de: salariul de bază minim brut, salariul de funcție și solda de funcție.
De altfel , Direcția de Informare și Relații Publice a MAI în comunicatul postat în data de 05.032017a făcut publice demersurile întreprinse de MAI pentru punerea în a plicare a HG nr. 1/2017 ,, Drepturile salaria l e aferente lunii februarie 2017, care se plătesc în luna martie 2017, se asigură la nivelul salariului de bază minim brut pe iară garantat în plată stabilit la 1450 lei, atât pentru personalul civil, cât și pentru personalul militar și polițiștii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. în acest context, salariaților care au beneficiat până în prezent de salariul de bază/salariul de funcție/solda de funcție în cuantum de 1.250 de lei li se asigură aceste drepturi la nivelul de 1.450 de lei.”
Din cuprinsul acestor indrumari primite de la Directia Finaciara a MAI si de la IGPR, rezulta fara echivoc, doua aspecte deosebit de importante:
1. în cazul politistilor, echivalenta salariului minim brut pe tara de 1450 lei avut in vedere de Hg1/2017, se face prin analiza comparativa cu SALARIUL DE FUNCTIE al fiecarui lucrator.
2. Notiunea de SALARIU DE FUNCTIE este cel stabilit de legiuitor in acceptiunea prevederilor OG 38/2003, coroborate cu cele ale Legii-cadru nr. 284/2010, care se calculeaza dupa modelul:
coeficient de ierarhizare al functiei x valoarea sectoriala de referinta(197.338 lei.
În practică, M.A.I și unitatile subordonate au introdus ,,compensații,, si ,,sporuri,, în formula de calcul a salariului de functie, cu consecinta denaturarii acestuia.
În acest sens, dispozitiile legale care au inclus sumele compensatorii cu caracter tranzitoriu( spor de dispozitiv, spor de confidentialitate, 20% salariu de merit, etc) cu caracter tranzitoriu, adaosurile în salariul de functie, sunt art 30 alin 6 din Legea cadru nr.330/2009, art 6 alin 1 din OUG nr. 1/2010, art 1 alin.5 din Legea nr.285/2010.
Din analiza textelor normative rezulta ca legiuitorul a abrogat acordarea de sporuri( art 48 alin 1, pct 7 din Legea cadru nr.330/2009). Totusi, anii urmatori, inclusiv în anii 2017 si 2018, am constatat ca nu am fost în prezența unei abrogari veritabile si efective deoarece actul normativ prevede ca ,,sumele corespunzatoare acestor sporuri, adica cele abrogate, vor fi avute in vedere în legile anuale de salarizare, pâna la acoperirea integrala a acestora,,( art 30 alin 6 din Legea cadru 330/2009). Acoperirea integrala a sporurilor asa zise abrogate, desi acestea ( spor de dispozitiv, spor de confidentialitate, salariu de merit, etc) se regasesc în anumite procente, in functie de locul de munca( de exemplu spor de confidentialitate intre 8% si 12 %) se realizeaza prin sume compensatorii cu caracter tranzitoriu( art.6 alin1 din OUG nr.1/2010.
În consecință, ca urmare a includerii acestor adaosuri (sume compensatorii cu caracter tranzitoriu) în salariul de functie s-a ajuns în situația în care angajatii M.A.I, care au avut la data de 01.02.2017 salariul de functie calculat la salariul minim pe economie de 1450 lei, *ridicat* artificial prin programul de slarizare ,,M.A.I.S.A.L.,,( al Ministerului afacerilor Interne), în momentul în care s-a mărit salariul de functie cu 10% prin OG 9/2017, a ajuns în situatia să primeasca efectiv sume între 7 lei si 15 lei, majorare la salariul de functie.
Astfel, s-a ajuns la o situatie absurda în care un politist debutant, incadrat la 01.02.2017 să beneficieze de un salariu de functie de 1450 lei, asa cum spune H.G 1/2017, fara sporuri si alte adaosuri, in vreme ce un politist cu vechime de 10-11 ani are acelasi salariu de functie de 1450 lei, pentru ca angajatorul cuprinde in salariul de functie a acestuia si sumele compensatorii cu caracter tranzitoriu( spor de dispozitiv, spor de confidentialitate, spor de pericol deosebit, salariu de merit).
În acest sens, programul de slarizare ,,M.A.I.S.A.L” a fost modificat să urce până la 1450 lei, cu ajutorul ,, sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu” pe care H.G nr.1/2017 interzice să fie luate în considerare la stabilirea diferentei între salariul de functie stabilită conform actelor normative în vigoare( coeficient de ierarhizare x valoarea de referinta) și salariul de baza minim brut pe țară garantat în plată.
Având în vedere toate aceste aspecte mai sus enunțate, din analiza textelor legale, în materia salarizării prin raportate la stabilirea salariului minim de bază, garantat în plată, nu rezulă existența vreunei excepții, cu privirea la categoria profesională a funcționarilor publici cu statut special : polițiștii.
Însăşi principiile generale de drept, stabilesc cadrul general, de aplicare şi interpretare a legii civile, sui generis, astfel:
-ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus, adică: unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie să distingem.
- actus interpretandus est potius ut valeat quam ut pereat, adică: legea trebuie interpretată în sensul producerii efectelor ei, şi nu în sensul neaplicării ei.
Prevederea legală din cuprinsul art. 60 al. 1, din Legea 223 din 2015, modificată prin OUG nr. 57 din 2015, în sensul actualizării drepturilor de pensie, ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional și/sau solda de funcție/salariul de funcție al militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, este obligatorie şi nu facultativă, voinţa legiuitorului fiind de a se garanta și aplica drepturi civile concrete şi efective, şi nu drepturi civile iluzorii.
Având în vedere toate aspectele mai sus expuse, rezultă că salariul de funcție, de care am beneficiat la data deschiderii dreptului la pensie, s-a majorat în sensul dispozițiilor art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015, ce au produs efecte juridice depline în perioada: 01.01.2016-07.08.2017, în baza disp. art. 1 din HG 1/2017, cu suma de 601 lei, sumă rezultată din diferența dintre valorile salariilor de funcție: 1450-849, începând cu data de: 01.02.2017.
Din aceste considerente, consider că beneficiez de actualizarea pensiei militare de serviciu, conform aspectelor mai sus expuse, și a actelor normative principale și secundare, ce reglementează această materie, începând cu data de 01.02.2017.
La fel ca și majorarea salariului/soldei de funcție, pentru personalul militar cu procentul de 15%, stabilită în baza disp. art. II, al. 3, lit. b, din Legea nr. 152/2017, pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, și majorarea în cuantum brut cu suma de 601 lei, ce face obiectul prezentei cereri de chemare în judecată, a avut loc în perioada de activitate a art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015: 01.01.2016-07.08.2017.
Astfel, în baza interpretării sistematice teleologice, rezultă chiar de plano, că trebuia să beneficiez de efectuarea operațiunii administrative de actualizare a dreptului meu de pensie, cu suma brută de 601 lei, rezultată din diferența dintre valorile salariilor de funcție: 1450-489, începând cu data de: 01.02.2017, după cum și personalul militar din Sistemul de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, deci inclusiv din structurile MAI, au beneficiat de actualizarea drepturilor la pensie, cu majorarea în procent de 15%, mai sus menționată, în perioada de activitate a art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015: 01.01.2016-07.08.2017.
De altfel, prin neefectuarea operațiunii administrative de actualizare a drepturilor la pensie de serviciu, conform aspectelor mai sus expuse, și a actelor normative principale și secundare, ce reglementează această materie, s-ar crea o situaţie discriminatorie, între diferite categorii profesionale, din cadrul Familiei Ocupaționale : Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, respectiv între polițiști și militari, aflați în situații analoge, în sensul Jurisprudenței CEDO, și a Jurisprudenței obligatorii a Curții Constituționale a României și a Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Astfel s-ar ajunge la situația nelegală și discriminatorie, constând în aplicarea neobiectivă și nerezonabilă a instituției actualizării pensiei militare de stat, așa cum a fost ea prevăzută expressis verbis de legiuitorul originar, prin art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015, în perioada de activitate juridică a acestui act normativ: 01.01.2016-07.08.2017.
Ar rezulta două situații juridice diferite, discriminatorii, aplicabile unor persoane din Sistemul de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, aflte în situații analoge :
-situația aplicării legale, obiective, rezonabile a actualizării pensiei militare de stat cu majorarea de 15%, mai sus expusă, începând cu data de 30.06.2017, în perioada de activitate a art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015: 01.01.2016-07.08.2017.
- situația neaplicării legale, obiective, rezonabile a actualizării pensiei militare de stat, ca urmare a majorării salariului de funcție la nivelul salariului minim pe economie de 1450 lei, conform HG 1/2017, începând cu data de 01.02.2017, în aceeași perioadă de activitate a art. 60 al. 1, din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, modificată prin OUG nr. 57/2015: 01.01.2016-07.08.2017.
De altfel, Legea 153/2017, invedereaza la art 6 ca are la baza:
b) principiul nediscriminării, în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție.
Prin neacordarea in totalitate a acestor drepturi se încalcă art. 53 din Constituția României, privind cazurile in care se poate restrânge exercițiul unui drept, cat si reglementarile art. 1 din Protocolul nr. 1 adițional la CEDO.
Totodata, de la 1 iulie 2017 a intrat in vigoare si legea 153 din 2017 care la art. 7 lit b) a prevazut ca salariul de functie este suma in bani care nu poate fi mai mic/mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat, iar la art. 82 (2) din anexa VI la legea 153 din 2017, a prevazut, citez : „ Drepturile bănești stabilite a fi acordate polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, prin alte acte normative, în raport cu salariul de bază se vor calcula față de salariul de funcție aflat în plată.”
Prin adresa cu nr.5147572 din 13.03.2019, la 4 luni de cand am solicitat paratului sa actualizeze pensia subsemnatului, acesta mi-a comunicat urmatoarele:
1) Ca “salariul de functie” nu ar fi fost un "element salarial specific" din salariul lunar al politistilor iesiti la pensie, in perioada de referinta;
2) Ca politistii nu ar fi fost beneficiarii “aplicabilitatii prevederilor legale in ceea ce priveste nivelul salariului de baza minim pe tara garantat in plata”;
3) Ca “in sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala au fost adoptate masuri pentru asigurarea in plata a salariului minim brut garantat”;
4) ca “majorarea de salariului minim brut pe tara garantat in plata nu constituie majorare in sensul prevederilor art. 60 din Legea 223/2015 in vigoare la data de 01.02.2017”.
Or, afirmatia de la paragraful 3 este antagonica cu afirmatia de la paragraful 4. Ba subsemnatul a fost beneficiarul HG 1/2017 (paragraful 3), ba nu a fost ( paragraful 4).
Ba mai mult, parata sustine ca "majorarea" salariului de functie in baza HG 1/2017, nu constituie " majorare" in sensul art. 60 din Legea 223 din 2015, fara a specifica baza legala si pe ce se sustine acesta afirmatie.
Or, acest fapt este INADMISIBIL.
In lumina celor de mai sus, este fara dubii ca sub imperiul art. 60 din Legea 223 din 2015, in forma valida pana la data de 15 septembrie 2017, s-a nascut obligatia Casei Sectoriale a MAI de a imi actualiza pensia prin raportare la majorarea „salariului de functie” al politistilor activi, la valoarea de 1450 lei.
Chiar daca art. 60 si-a schimbat continutul de la 15 septembrie 2017, la data de 1 februarie 2017, se nascuse o obligatie a Casei de Pensii la actualizarea pensiei mele care a ramas neexecutata, iar Casa de Pensii este obligata in continuare sa o execute.
Din aceste considerente, consider că beneficiez de actualizarea pensiei militare de serviciu, conform aspectelor mai sus expuse, și a actelor normative principale și secundare, ce reglementează această materie, începând cu data de 01.02.2017.
În concluzie, solicit instanţei, ca prin hotărârea ce o veţi pronunţa, să admiteți în totalitate cererea de chemare în judecată, formulată de subsemnatul, cu privire la:
1.Efectuarea de către pârâtă a operațiunii administrative de actualizare a pensiei militare de serviciu a subsemnatului, începând cu data de 01.02.2017, avându-se în vedere suma în cuantum brut de 601 lei, reprezentând majorarea salariului de funcție de care am beneficiat la data deschiderii dreptului la pensie, de la suma de 849 lei, la suma de 1450 lei, sumă stabilită în baza H.G. nr. 1/2017.
2.Plata drepturilor de pensie actualizate, la care se adaugă daunele compensatorii sub forma ratei inflației la data plății efective, precum și daunele moratorii sub forma dobânzii legale penalizatoare, conform dispozițiilor dispozițiilor art. 1-3, din Ordonanța Guvernului nr. 13/2011, începând cu data de 01.02.2017 și până la data plății efective.
3. Fara cheltuieli de judecata.
În drept :
Îmi întemeiez cererea de chemare în judecată pe dispoziţiile :
- art. 192, art. 193, art. 194, din Codul de Procedură Civilă.
- Legea nr. 223/2015 – privind Pensiile Militare de Stat.
- HG nr. 1/2017, pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
- Ordinul Comun nr. 31/25/999/8148/237/259/221/2016, pentru aprobarea procedurilor de recalculare și de actualizare a pensiilor militare de stat. Text publicat în M.Of. al României. În vigoare de la 23 martie 2016.
- Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
- Legea 284/2010 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În dovedire:
Solicit încuviințarea probei cu înscrisuri, sens în care depun următoarele înscrisuri, în copii certificate pentru conformitate cu originalul, fiecare în câte două exemplare:
- decizia de pensie nr. 19xxxx din 05.01.2018,, emisă de CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE, împreună cu Buletinul de Calcul, din care rezultă valoarea salariului de funcție în cuantum brut de 849 lei.
-cererea din data de 05.11.2018, înaintată la Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne, prin care am solicitat actualizarea drepturilor de pensie, în cadrul procedurii prealabile(neobligatorii, având în vedere natura litigiului).
- adresa cu nr..... a Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne, privind răspunsul la plângerea prealabila.(optional daca inca nu l-ati primit)
- Ordinul Ministrului Afacerilor Interne, nr.II/1xxxxx/04.11.2016,prin care s-a constatat încetarea raporturilor de serviciu ale subsemnatului, începând cu data de xxxx.2016, cu drept de pensie de serviciu.
- Adresa cu nr. 450.079/450.090 din 07.02.2017, emisă de către Ministerul Afacerilor Interne- Direcția Generală Financiară, înscris listat de pe pagina de facebook, a Sindicatului Național al Polițiștilor Diamantul București.
Depun ca practica judiciara:
-Hotararea civilă nr.1541/2018 din 05.12.2018, in dosarul 379/62/2018* , a Tribunalului Brasov.
În conformitate cu disp. art. 411 al. 1, pct. 2, teza a II-a, din Codul de Procedură Civilă, solicit judecarea cauzei în lipsă.
În conformitate cu disp. art. 29 al. 1, lit. a, din OUG nr. 80 din 2013- privind taxele judiciare de timbru, în referire la art. 105, din Legea nr. 223/2015 – privind Pensiile Militare de Stat, prezenta cerere de chemare în judecată este scutită de plata taxei judiciare de timbru.
Depun prezenta cerere de chemare în judecată în două exemplare, la care anexez înscrisurile mai sus menţionate, în copii certificate pentru conformitate cu originalul, fiecare în câte două exemplare.
Data: Semnătura:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete