Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

duminică, 12 iunie 2011

Un zâmbet pe 16 mm...


- Ce fapte bune aţi făcut în vacanţă? întreabă diriginta.
- Eu am salvat o fată de la viol, se laudă Bulă.
- Bravo ţie! Cum ai reuşit?
- Am convins-o…

Dincolo de Cer



de Ionel Mesaroş

Dincolo de Cer ,
Nu există Adevăr.
Trecând pragul îndoielii,
Norii desnădejdii
Acoperă seninul
Cu spoiala minciunii.

Crezând,
Lumina Iubirii
Te poartă dincolo de neguri,
În Împărăţia Adevărului.

Trăind,crezând,
Inima curăţă ogorul minţii 
De buruienile egoismului,
Lăsând liberă calea spre Absolut.
Aşa,afli că dincolo de Cer
Nu mai există nimic,
Iar Cerurile sunt paşii noştri siguri,
Călăuziţi de raza dulce a iubirii,
Spre tărâmul nădejdii în Mântuire.

Dincolo de Cer,
Sunt eu,păcătosul!

Dincolo de mine ,
E umbra celui ce a murit
Visând la nemurire.

Aici,e Golgota celui ce n-a înţeles 
Că dincolo de Cer,
Nu există Adevăr!

12.06.2011

Lionel Richie - To Love A Woman ft. Enrique Iglesias

Chris Norman -If you need my love tonight.

Eruption - One way ticket to the blues

Gazebo- I Like Chopin

Trufia


"Scârbavnic păcat este trufia, însa puţini îl recunosc, pentru că e ascuns în adâncul inimii.Începutul trufiei este necunoaşterea de sine.Necunoaşterea aceasta îl orbeşte pe om,şi astfel omul se trufeşte.Trufia se cunoaşte din fapte."
(Sf.Tihon din Zadonsk)



sâmbătă, 11 iunie 2011

Shania Twain - You've Got A Way

Celine Dion - The Power Of Love

Boney M. - Rivers Of Babylon

Europe - Carrie

Belinda Carlisle - La Luna

Tinereţe




de Traian Dorz

Tinereţe, leagăn dulce,
care legeni omenirea,
Pîn' la tine nu-mi ajunge
nici condeiul, nici gîndirea.
Cine te-a trăit odată,
nimic n-are mai de preţ
decît dulcea amintire
a trecutei tale vieţi.

Nu e grai să poată spune,
nici condei să poată scrie,
tinereţe, tinereţe,
viaţa ta de poezie...
Viaţa ta – grădină sfîntă –
cu flori mii, în mii de feţe,
e fermecător de dulce,
tinereţe, tinereţe...

Tinereţe! O, ce dulce
e viaţa ta de vis,
cînd tu faci întotdeauna
ceea ce Isus a zis...
Cînd în ritmul cald al slovei
şi-n al notei picur dulce
tu slăveşti cu heruvimii
Jertfa sfîntă de pe cruce,
şi mireasma ta din suflet
– zări de sfinte dimineţe –
Răspîndeşte lumii pacea,
sfîntă eşti tu, tinereţe...

Şi nepreţuit de scumpă
eşti atuncea cînd îţi pui
focul dragostei la crucea
lui Isus şi-n slujba Lui.
Cînd Îl cînţi în mii de chipuri
şi-L slăveşti în mii de feţe,
ce-i mai dulce decît tine,
tinereţe, tinereţe?...

Cînd Îl cînţi cu glas de înger
şi-L înalţi mai sus de soare,
tinereţe, tinereţe,
cine te-ar întrece oare?...
Chip sublim cu raze sfinte,
ce străluce-n mii de feţe,
mult mai mult decît frumoasă...
tinereţe, tinereţe...

Tinereţe, viaţă sfîntă,
zi de vară, cer senin,
cînd însemn aceste rînduri,
cîte-n minte nu-mi mai vin?...
Cînd cîntam cu glas de înger
pe sub bolta de jugaştri,
cu mînuţe-mpreunate
şi cu ochii mici, albaştri,
străbăteam frunzişul verde,
floarea albă ca şi crinii,
şi cîntam pe cînd, din ramuri,
flori ningeau din crengi mălinii,
aninîndu-se ca roua,
în a mele bucle creţe...
... O! Viaţa ta cea dulce,
tinereţe, tinereţe...

Tinereţe, floarea vieţii,
roi de dulci şi mîndre clipe,
tu dai visului putere
şi dai gîndului aripe...
Tu m-ai înălţat încetul, sus,
cu mult mai sus de stele...
... Tinereţe, tinereţe,
cuibul versurilor mele...

O, ce dulce şi senină e viaţa tinereţii
Atunci cînd Stăpîn îi este
Domnul morţii şi al vieţii...
Înger sfînt, cu harfă dulce,
care cîntă-n mii de feţe,
E viaţa ta senină,
Tinereţe, tinereţe...

Modelul USL de dezvoltare regională şi de modificare administrativă


Uniunea Social-Liberala (USL) a prezentat sâmbata, în faţa a 5.000 de aleşi locali, viziunea sa de reorganizare administrativă şi dezvoltare regională, ca raspuns la planurile PDL de a schimba ţara, administrativ şi teritorial. USL susţine păstrarea actualelor judeţe, dar promovează "Regiunea" ca unitate noua, integrată în structura administraţiei locale. Cele opt regiuni vor fi aceleaşi ca şi cele de dezvoltare existente astăzi, vor avea câte un Consiliu regional, cu buget propriu, cu câte un preşedinte ales de cetăţeni, şi cu opt prefecţi numişi de guvern.
Potrivit USL, "România are nevoie de o reorganizare administrativ-teritoriala, cele 8 regiuni de dezvoltare create in 1998 nefiind decât structuri formale, menite să bifeze unul dintre criteriile necesare aderării la UE".
USL susţine că "preluând forma modelului european, dar ignorând complet fondul acestuia - solidaritate şi coeziune socială - România nu a reuşit să evolueze echilibrat, prin reducerea decalajelor existente între regiuni".
Social-liberalii mai susţin că "PDL a folosit concepte precum "descentralizare" pentru a politiza şi mai mult administraţia".
Uniunea Social-Liberala avertizează şi care sunt "riscurile unei modificări brutale" ,aşa cum susţin ei că propune PDL.
Social-liberalii susţin că o astfel de schimbare ar presupune "costuri imense pentru cetăţean (preschimbarea actelor, taxe în plus, lipsa de informaîii, drumuri mai lungi, timp pierdut), bulversarea aparatului de stat, blocaje în relaţia cu UE si periclitarea relansarii economice, din cauza costurilor mai mari pentru IMM-uri".
Modelul USL de dezvoltare
USL propune ca România să urmeze modelul francez de dezvoltare. USL doreste ca cele 8 regiuni de dezvoltare actuale să primeasca noi structuri politice şi să fie integrate în structura administraţiei locale, iar actualele judeţe să se păstreze.
"Preluand acest model (n.r. modelul francez), România păstreaza unităţile administrative existente şi adaugă un nivel, compatibil cu cel european - REGIUNEA - care are în subordine structuri de organizare judeţene şi locale şi la care se opreşte relaţia cu centrul", susţine USL în programul său.
Astfel, în viziunea USL, organizarea României ar avea patru nivele: localitate, judeţ, regiune şi centru.
Modelul USL  prevede înfiinţarea Consiliului Regional, adică "Executivul regional condus de un preşedinte ales". USL doreste ca Senatul să se transforme într-o camera a reprezentantilor locali şi doreste înfiinţarea unor Curţi de Apel Regionale.
Potrivit viziunii USL, Preşedintele Consiliului Regional va fi ales direct de cetăţeni şi va funcţiona ca un "premier" al regiunii. Membrii Consiliului Regional vor avea atribuţii în domenii executive, şi vor ajuta preşedintele în exercitarea atribuţiilor.
Bugetul Consiliului regional va fi un buget propriu - format din bugete locale, fonduri europene şi fonduri de coeziune de la bugetul central, iar Consiliul va genera proiecte de dezvoltare pentru regiune, inclusiv pentru a reduce decalajele de dezvoltare din interiorul regiunilor.În ceea ce priveste Senatul, USL doreşte ca acesta să preia sarcina legiferării în dezvoltarea regionala. Potrivit viziunii USL, a doua camera a Parlamentului va fi aleasa dupa model francez, cu mandat de 4 ani şi cu obiective de organizare si dezvoltare regionala. Cele trei domenii de competenţă ale Senatului potrivit USL: Dezvoltarea regionala, Politica externa, Fondurile europene. USL susţine că Senatul se va diferenţia de Camera Deputaţilor.În continuare, USL susţine că Guvernul desemnează 8 Prefecti, câte unul pentru fiecare regiune. Cei 8 prefecţi vor înlocui pe cei 41 din prezent, îşi pot organiza puncte de lucru în fiecare judeţ, dar instituţia în sine va fi regionala.
Prefectul îşi păstrează atribuţiile actuale, dar îşi extinde zona de manifestare a competentelor. Potrivit USL,  scopul prefecţilor va fi să confere o mai mare coerenta în implementarea programului de guvernare în teritoriu şi reducerea birocraţiei.
Proiectul USL prevede înfiinţarea unui Consiliu Economic şi Social Regional (CES) care va lucra pe lângă Consiliul regional şi va fi alcătuit din reprezentanţii principalelor categorii socio-economice. CES regional va avea rol consultativ în luarea deciziilor executive, dar consultarea de către Consiliul Regional este obligatorie. Potrivit USL, CES regional va avea atribuţia redactării de studii şi planuri de dezvoltare regională.
În plus, USL susţine că atribuţiile vor fi definite prin dezbatere publică, împreuna cu instituţiile europene, cu autorităţile alese, cu partenerii sociali şi societatea civilă. Astfel, se vor defini atribuţiile finale ale acestor instituţii.
Regiunile vor avea dreptul de decide cu privire la folosirea fondurilor, provenite din taxe şi impozite. Principalele atribuţii vor ţine de dezvoltarea echilibrată a regiunilor.

Nu va exista o singură capitala a regiunii, cel puţin în prima instanţă.
  • Pentru dezvoltarea echilibrată, pentru stimularea concurenţei şi pentru evitarea concentrarii puterii, fiecare regiune va avea multiple centre de interes:
  • Centru economic
  • Centru politico-administrativ
  • Centru cultural
  • Centru universitar etc
  • Responsabilităţile şi mecanismul de colaborare se vor stabili în baza unor decizii la nivel regional.Potrivit viziunii USL, toate schimbarile vor avea loc în mai multe etape.În perioada 2012-2013, viziunea USL prevede organizarea trecerii de atribuţii şi de competenţe între guvern şi judeţe, pe baza unor dezbateri publice şi cu informarea corectă a cetăţenilor. Tot atunci ,se întăresc cele 8 regiuni de dezvoltare, cu structuri politice noi şi se desfiinţeaza Ministerul Dezvoltarii Regionale, iar fondurile europene şi fondurile românesti alocate dezvoltării regionale se redirecţionează la nivel local prin politici de coeziune. Potrivit USL, tot atunci se va modifica şi Constituţia, pentru introducerea acestui concept.In 2014, USL prevede organizarea de alegeri indirecte, pentru desemnarea unor Consilii Regionale provizorii (in acelasi timp cu alegerile europarlamentare). Astfel, aleşii locali (primari, consilieri locali si judeteni) îşi aleg atunci preşedintele de Consiliu Regional, iar de la nivel central, se desemnează membri delegati, în subordinea preşedintelui de CR, cu atribuţii speciale pe domenii de interes (educatie, sanatate, transporturi, mediu etc). USL susţine ca timp de doi ani, aceste Consilii vor funcţiona cu atributiile primate (pregatind institutiile pentru primele alegeri directe)Ultima etapa se va petrece în 2016, când, o data cu alegerile locale, au loc alegeri pentru desemnarea preşedinţilor de Consilii Regionale (alegeri directe - vot uninominal). Tot atunci, vor avea loc, de asemenea, alegeri pentru desemnarea Parlamentelor regionale, care vor funcţiona ca legislative regionale. Atunci, vor intra în funcţiune şi Curţile de Apel regionale, pentru a funcţiona şi puterea judecătorească la acest nivel.

joi, 9 iunie 2011

Gary Moore - Still Got The Blues

Reorganizarea teritorială, suspectată că a încălcat un regulament UE

 
În graba sa de a impune înainte de alegerile locale noua reorganizare administrativ-teritorială a țării, Guvernul Boc este suspectat că a preferat să ocolească normativele europene în materie. Potrivit europarlamentarilor liberali, România ar fi trebuit să informeze autoritățile de la Bruxelles cu doi ani înainte despre intenția de reformă administrativ-teritorială.
Într-o adresă remisă președintelui Traian Băsescu, mai mulţi europarlamentari liberali invocă prevederile unui regulament privind instituirea unui nomenclator comun al unităţilor teritoriale de statistică (NUTS) elaborat și adoptat de CE și PE în 2003, care stipulează obligativitatea informării și consultării Eurostat cu cel puțin doi ani înainte de momentul prevăzut pentru implementarea reformei în domeniu.
Semnată de europarlamentarii PNL Norica Nicolai, Adina Vălean, Renate Weber, Ramona Mănescu şi Cristian Bușoi., scrisoarea deschisă adrestă șefului statului roman avertizează asupra încălcării de către guvern a regulamentelor europene prin viitorul proiect de reformă  administrative-teritorială. Ei cer să afle dacă au fost respectate procedurile comunitare în materie, și dacă da, în ce stadiu se află discuțiile bilaterale.
“A fost informată Comisia Europeană de către Guvernul României cu privire la intenţia de a lansa reforma administrativ-teritorială, astfel încât noile structuri administrative să fie funcţionale până în anul 2012? A primit Comisia Europeană o informare din partea Guvernului României cu privire la rezultatele unor eventuale studii de impact şi fezabilitate, care să prezinte efectele unei eventuale reorganizări administrativ teritoriale a ţării într-o perioadă atât de scurtă, fără o consultare publică prealabilă? O eventuală reformă administrativ-teritorială efectuată de autorităţile române până la finele actualei perioade de programare va avea consecinţe directe asupra capacităţii de finanţare a proiectelor contractate deja. Vă rugăm să ne precizaţi cum veţi contracara pierderile fondurilor aferente acestor contracte aprobate deja şi de Comisia Europeană şi ce soluţii aveţi în acest sens?” sunt cele trei întrebări adresate de europarlamentarii liberali.  
Cei cinci europarlamentari liberali fac referire la conținutul unui Regulament adoptat în dat de 26 mai 2003 de către Parlamentul și Consiliul European privind instituirea unui nomenclator comun al unităţilor teritoriale de statistică (NUTS). Potrivit articolului 5, aliniatul 5 al acestui document,  instituirea unei astfel de reorganizări trebuie în mod obligatoriu precedată de o analiză și statistici ale efectelor unei asemenea măsuri care trebuie trimise spre analiza Eurostat cu doi ani înainte de implementarea unei astfel de legi. În caz contrar, noua reorganizarea administrativ-teritorială riscă să nu fie funcțională și nici recunoscută de autoritățile comunitare.  
“UE a introdus un cadru legal pentru divizarea geografică a teritoriilor din Uniunea Europeană pentru a armoniza colectarea, transmiterea și publicarea de statitici naționale și ale spațiului comunitar. Adunarea de statistici regionale în conformitate cu nomenclatorul comun al unităţilor teritoriale de statistic (NUTS) este menită să o ofere o stabiloitate de-a lungul timpului și o procedură pentru viitoarele modificări” se arată în articolul citat.
 

luni, 6 iunie 2011

Radiografie politică


În ultima vreme,actuala Putere caută cu disperare sa legalizeze derapajele de la normalitate şi,implicit ,de la democraţie.
Statul de Drept a fost atât de bagatelizat,încât în ochii cetăţeanului de rând nu a existat niciodată,fiind o noţiune abstractă,tocmai bună să hrănească iluziile celor care se raportează la adevăratele valori.
Din păcate,politica româneasca abundă în nelegiuiri.
Parlamentul României ,în ansamblu,Curtea Constituţionala,DNA-ul ,dar şi alte structuri au pus bazele ruinării Statului de Drept.
Cu toate că opinia publică este la curent cu  malversaţiunile din politica românească,nu are ,în general,o atitudine combativă la adresa celor care recurg la aceste mijloace imorale,aşteptând anul 2012,an în care ,probabil,vor sancţiona,prin vot,abaterile repetate ale Puterii de la făgaşul normalitătii.
După opinia mea este o mare greşală să aşteptăm anul 2012.Este posibil ca pâna atunci,prin măsuri populiste,contrare eficientizării instituţiilor statului,PDL- ul şi aliaţii săi să izbuteasca să pună la punct maşinăria fraudării alegerilor.
În ultimul timp ,preocupările Puterii în acest sens  s-au intensificat.Modificările Legii electorale cu privire la alegerea primarilor şi a preşedinţilor Consiliilor Judeţene dintr-un singur tur de scrutin,votul prin corespondenţă  şi proiectul băsist de reviziure a Constituţiei  vor ajuta actuala putere să-şi consolideze poziţia în teritoriu ,constituind un capital serios pentru câştigarea alegerilor.
Deşi USL -ul beneficiază,momentan, conform sondajelor de majoritate,este posibil ca minunea să se producă şi actuala Putere să- şi continue opera nelegiuirilor şi după alegerile din 2012.

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete