Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

sâmbătă, 31 august 2024

Ziua Limbii Române


 Ziua Limbii Române, o sărbătoare instituită în 2013 pentru a recunoaște și a onora importanța limbii noastre materne, care reprezintă fundamentul identității naționale și culturale. Într-o lume din ce în ce mai globalizată, este esențial să ne amintim de valoarea limbii române, așa cum au făcut-o marile noastre personalități de-a lungul timpului.

Mihai Eminescu, poetul nostru național, a modelat limba română prin versurile sale nemuritoare, făcând-o să strălucească la nivel de artă. Ion Creangă, cu poveștile sale pline de farmec, ne-a arătat bogăția și autenticitatea limbajului popular, în timp ce Ion Luca Caragiale a transformat limba în unealtă de satiră și reflecție asupra societății.
Titu Maiorescu, prin activitatea sa în cadrul Junimii, a militat pentru curățirea și modernizarea limbii române, pregătind-o pentru provocările literare ale viitorului. Lucian Blaga a adus limbii române o profunzime filosofică și poetică, consolidându-i statutul în cultura europeană.
Astăzi, mai mult ca oricând, avem datoria de a proteja și de a promova limba română, un pilon esențial al identității noastre naționale. Să fim mândri de moștenirea noastră culturală și să continuăm să cultivăm și să îmbogățim limba română, pentru ca ea să rămână puternică și relevantă în fața oricărei provocări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete