Despre mine

Fotografia mea
Sunt o fiinţă ce a trecut prin "furcile caudine" ale existenţei, care a pierdut uşor ...şi a câştigat greu lupta cu viaţa. Când am pierdut, am dobândit Credinţă, iar când am câştigat, m-am bucurat de Nădejde; ajungând, azi, să înţeleg de ce este atât de greu urcuşul spre Omul "încoronat" cu demnitate creştină.

marți, 19 februarie 2013

O dezinformare la nivel guvernamental


La nivel guvernamental, se fac foarte multe dezinformări pentru a justifica necesitatea recalculării pensiilor militare.
Ultima dintre acestea a apărut luni, 18 februarie, când premierul a anunţat că pensiile militare au fost calculate în lipsa unor adeverinţe de venit. Această informaţie este falsă, fiindcă la toate Centrele Militare s-au depus cereri de recalculare a pensiilor şi, după circa o lună, s-au primit adeverinţele de venit, care în cazul meu au fost complete, iar calculul realizat de mine a coincis cu cel oficial!
Evident, nu exclud că ar exista şi situaţii în care calculul pensiilor a fost greşit, însă se poate rezolva prin verificarea adeverinţelor de venit, iar dacă se constată neconcordanţe se poate purcede în baza art.107 din Legea 263 / 2010, la recalcularea acestora, însă cu respectarea principiilor de drept.
A face o recalculare a pensiilor dupa o noua lege încalcă principiul neretroactivităţii legii, conform art. art. 1 din Codul civil, "Legea dispune numai pentru viitor; ea n-are putere retroactivă". Principiul neretroactivităţii este regula juridică potrivit căreia o lege civilă se aplică numai situaţiilor ce se ivesc după adoptarea ei, iar nu şi situaţiilor anterioare, trecute. Ca să fie o situaţie care să nu încalce principiile de drept se poate opera o verificare a recalculării în baza L119 din 2010, în cazul pensiilor militare, cu stagiul complet de cotizare de 20 de ani,nu în bazaLegii 263 din 2010, unde stagiul complet de cotizare este de 30 de ani.
Sper ca să există respect pentru Constituţie şi principiile de drept, iar recalcularea pensiilor militare să fie legală!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

EU

EU

IONEL MESAROŞ

IONEL MESAROŞ

Ionel Mesaroș

Ionel Mesaroș

VĂ MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

VĂ   MULŢUMESC PENTRU VIZITĂ ŞI VĂ MAI AŞTEPT !

Primăvara

Primăvara

Vară

Vară

Toamnă

Toamnă

Iarnă

Iarnă

Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

Etichete